Interview: David Pogue - Mac guru s vrhunskim smislom za humor

Objavljeno 03.10.2008. Objavio/la: Roberta Barbarić
U sekciji Novosti, Preporuke, Članci |


Kad sam davne ‘96 godine došla do knjige Mac NPP (Najčešće postavljana pitanja ili Mac FAQ), ostala sam zadivljena pristupom autora, načinom na koji je unosio humor u sama pitanja i odgovore, ali i izvrsnim i brzim odgovorima uz koje smo mi korisnici rješavali probleme s tadašnjim Mac OS 7.5 i nadolazećim sustavom Mac OS 8. Autor me zbilja oduševio, te sam odmah pokušala saznati nešto više o njemu. Kolumnist New York Times-a, novinar, pisac, komičar, glazbenik… moglo bi se dodati još toga. Dobitnik Emmy nagrade, jedan od glavnih autora poznate serije knjiga. For dummies i The Missing manuals. Svakog četvrtka se pojavljuje na CNBC televiziji gdje na komičan način komentira i pokazuje novitete iz tehno svijeta. Njegovi javni nastupi posebno su zanimljivi, od Macworld Expo-a do TED konferencija, ili nekih drugih predavanja. David Pogue od svega toga napravi pravi show! Tu su šaljive pjesme uz izravno sviranje na klaviru, tu su razne demonstracije i praktične šale.

Možete onda zamisliti kako sam radosna bila kad je na moj e-mail stigao odogovor: I’ll be happy to do an interview! Razgovarali smo video iChat-om i bilo je to nezaboravno iskustvo. Rado ću podijeliti s vama video snimku pred kraj razgovora, ali prvo pročitajte cijeli intervju s Davidom Pogue-om, čovjekom za kojeg svaki Mac korisnik treba čuti i znati!!!

RB* Sjećam se kad smo dobili Vašu prvu knjigu prevedenu na hrvatski jezik Mac NPP još 1996. godine. Izdanje je zbilja bilo dobro opremljeno, imali smo vaše poznate šale, a i sam prijevod je bio izvrstan. Jeste li vi ili vaš izdavač ikada poslije kontaktirani od strane nekoga iz Hrvatske za prijevod jednog od vaših novijih naslova?

DP* Ne znam, iskreno do sad nisam nikad razgovarao s nekim iz Hrvatske. Netko je očito kontaktirao mog izdavača. U svakom slučaju drago mi je saznati da je jedna od mojih knjiga prevedena na hrvatski.

RB* Možete li nam reći što je to presudno za “zaljubljivanje” korisnika u Apple proizvode i filozofiju?

DP* Vidite, ja imam teoriju koja kaže da sve velike stvari u životu dolaze od pojedinca. Sjećate li se filma Titanic? Jedan ga je čovjek napisao, režirao, producirao… Svi su, naravno, imali mišljenje o tome, ali on nikoga nije slušao i radio je po svome. Film je bio ogroman hit. Ista stvar vam je s Apple-om. To je jedan čovjek i njegova vizija. Uopće ne sluša druge ljude, niti upravu. To čini Apple tvrtkom koja ima čistu i brzo ostvarivu viziju. To je vizija jednog čovjeka, koja nam pokazuje kako stvari trebaju izgledati i raditi. On ima visoke standarde i vrlo profinjen, čak umjetnički ukus. Dakle, mislim kako ljudi osjete tu profinjenost koja se krije iza svega što Apple radi.

RB* Jedna od vaših knjiga zove se “Switching to the Mac”. Naravno, svi trebamo nabaviti knjigu i vidjeti što ste to vi mislili pod lakšim prebacivanjem na Mac platformu, ali možete li nam u nekoliko riječi reći što je to najveći problem s kojim se Windows korisnici susreću kad se prebacuju na Mac?

DP* Radi se o malim razlikama, čak su sve izlistane na prvoj stranici knjige. Stvari poput razlika između Dock-a i Task bar-a, ili činjenice da su izbornici u Windows-u smješteni na vrhu svakog prozora, umjesto na vrhu zaslona. Najveća razlika općenito je u tome što na Mac-u dolazi sve iz iste kuće, i software i hardware. Kod Windows-a imamo jednu tvrtku koja radi OS, drugu koja sklapa hardware i treće tvrtke koje rade aplikacijske software-e. Šanse da sve to radi bez problema daleko su manje nego na Mac-u. Mislim da prebacivanje na Mac treba biti radosno iznenađenje za većinu ljudi.

RB* Jako mi se sviđaju vaši javni nastupi. Pjesme, humor i način na koji sve to skupa upakirate s tehnologijom na sceni, ali i u vašim video spotovima. Jednom ste rekli kako primate bezbroj obožavateljskih mail-ova. No tu su i oni “zločesti” mail-ovi. Kako se nosite s tim? Dodirnu li vas u pozitivnom ili negativnom smislu?

DP* Moram reći kako su ti “zločesti” mail-ovi najgori dio moga posla. Po prirodi sam dobre naravi i jako prijateljski raspoložen i baš zato ne razumijem zašto ljudi to rade. Ovo je kod nas postao način na koji se ljudi odnose jedni prema drugima na internetu. Kad npr. razgovaraju o politici nije im dovoljno reći: Ne slažem se sa stavom tog i tog predsjedničkog kandidata; već moraju reći: on je ubojica, on je silovatelj - ili nešto slično. Ljudi nastupaju vrlo ružno. Isto tako u nekim e-mail-ovima koje dobivam, nije im dovoljno reći: Ne slažem se s vama; već moraju reći: Ti si idiot, ti si glupan, trebaš umrijeti… Ovo je očito psihološki problem. Na primjer, kad radim prikaz nekog novog proizvoda koji će tek za dva tjedna krenuti u prodaju, i znam da sam ja jedini u Americi koji ima taj proizvod, dobijem e-mail u kojem netko tvrdi da je proizvod užasn, da nisam u pravu, da je katastrofa… Ja obično odogovrim: Kako to možete znati? Niste nikada vidjeli niti dodirnuli ovaj proizvod. Nikako to ne shvaćam, to mora biti neki emocionalni konflikt koji tjera ljude da ovo rade. Moja majka i supruga stalno mi govore da ne obračam pozornost na to, no ipak mi jako smeta.

RB* Software za diktiranje koji nam često preporučate još uvijek radi samo na windows-u ili postoji napokon dobra verzija za Mac? Koristite li Speech recognition iz Mac OS X, poznato je da izvrsno radi kad se ima dobar engleski naglasak, što neki od nas nemaju. Što biste savjetovali?

DP* Neki od programa za prepoznavanje glasa mogu prepoznati do 12 različitih naglaska engleskog jezika. Osobno kad sam u žurbi koristim Dragon, ali on postoji samo za Windows. Postoji i verzija za Mac koja se zove MacSpeech dictate. Koristi se istom tehnologijom kao Dragon, brz je i točan ali ne bih znao može li prepoznati naglasak Engleskog jezika kakav govore ljudi iz jugoistočne Europe. Savjetovao bi da sačekate novu verziju Mac Speech Dictate programa.

RB* Pročitali smo vaš blog o Android telefonu. Možete li nam reći jeli iPhone vaš izbor i koristite li ga svakodnevno?

DP* Još uvijek imam onaj iPhone koji mi je Apple poslao za testiranje i pisanje knjige. Ali, na žalost, morat ću ga vratiti uskoro. U ovoj zemlji mobilna telefonije nije uopće razvijena kao u Europi. Nemamo pokrivenost signala baš svugdje. S.A.D. imaju 50 država, a u 10 od njih se uopće ne može koristiti iPhone. Moj problem je u tome što u ovom području gdje ja živim nema pokrivenosti signala za iPhone, tako da mi ne može biti moj primarni telefon.

RB* Po vašem mišljenju, može li se povijest ponoviti. Apple je bio prvi na tržištu s vrhunskih računalom koje je imalo grafičko sučelje, a onda je došao Windows. Sad imamo iPhone i novi Android OS koji će raditi na mnogim telefonima. Što mislite da Apple treba poduzeti da spriječi povijesno ponavljanje?

DP* Steve Jobs vjeruje da kad je nešto superiorno i veliko ne treba razmišljati hoće li pokrivati 90% tržišta. Uvijek je govorio kako je zadovoljan s 2% tržišta, a sad ima 8% tržišta. Pogledajte Mercedes, BMW ili Lexus imaju samo 2% udjela na tržištu ali i dalje vrhunski stoje. Apple nikada nije htio biti Dell. Ne mislim da će imati baš pravu konkurenciju, iako druge tvrtke pokušavaju napraviti nešto divno i poželjno kao što je iPhone, Sony pokušava, Samsung, Nokia… Ali nije to isto, nitko ne želi njihove proizvode istim žarom kako se želi iPhone.

RB* Što mislite o Apple-ovoj politici prema developerma?

DP* Volio bih da su malo bolje organizirani i malo više otvoreni, ali znate što, deset milijuna ljudi danas koriste iPhone, niti jedan drugi telefon nema sve mogućnosti koje iPhone nudi. Developeri će morati zaploviti onom strujom koju Apple diktira. Sjetite se kako je bilo kad je Apple odlučio izbaciti floppy diskove iz uporabe, svi su to morali prihvatiti.

RB* Mislite li kako će u listopadu biti predstavljeni neki revolucionarni proizvodi, ili su glasine preuveličane?

DP* Ne mislim da će biti nešto revolucionarno. Apple u zadnje vrijeme ima problem s držanjem tajni. Dobit ćemo nove notebook-e, sva MacBook računala izgledat će više kao MacBook Air… Ne zvuči mi moguće da će izaći računala s trackpad-om u obliku touch zaslona, ali ipak… nikad se ne zna!

RB* Jeste li ikad nastupili negdje izvan S.A.D-a? Jeste li ikad bili u Hrvatskoj, i što bismo trebali učiniti da organiziramo jedno od vaših predavanja?

DP* Nastupio sam u Švicarskoj, Njemačkoj, Engleskoj… Također držim predavanja na krstarenjima. Postoji tvrtka koja se zove Geek Cruises, u studenom baš idem na jedno takvo krstarenje gdje ću držat predavanja za 200 Mac obožavatelja. Obići ćemo Italiju, Grčku, Tursku i Egipat. Na žalost neću vidjet Hrvatsku ovaj put. Ali tko zna, možd možemo nešto dogovoriti. 

RB* Znate kako slavne osobe uvijek pitaju o njihovoj omiljenoj hrani, glazbi, modnim dizajnerim… Mi ćemo vas samo pitati za glazbu, jer ste vi glazbenik. Koju vrstu najradije slušte?

DP* Volim sve vrste glazbe, iako moram priznati da ne slušam previše glazbe u posljednje vrijeme. Volim baš slušati glazbu a ne samo je staviti u pozadinu i raditi nešto drugo. U biti volim glazbu iz Broadwayskih mjuzikla.

RB* Kad smo već kod Broadwayskih mjuzikla, jeste li gledali Wall-E? Znate li za Mac detalje iz filma?

DP* Tek sutra ga idem gledati. Stvarno? Nisam znao za Mac detalje, baš ću obratiti pozornost.

RB* Po vašem mišljenju, koji od Mac-ova svih vremena je najljepše dizajniran?

DP* Rekao bih da je to MacBook Air. Lijep je i revolucionaran. iMac g4 je također bio jedan od izvrsno dizajniranih.

Završili smo razgovor u vrlo prijateljskom tonu. David Pogue zanimao se za Hrvatsku i BiH pa ih je odmah potražio na Google Earth-u. Rekao je kako bi baš volio posjetit nas, a na nama je da osmislimo nešto, organiziramo se, i možda ga pozovemo. Do tad, moglo bi se skrenut pozornost našim izdavačima na njegove izvrsne knjige. iPhone missing manual bi mogao biti jako tražena knjiga kad iPhone napokon dođe u hrvatsku.

I za kraj, evo kratke snimke našeg razgovora gdje sam ga zamolila da vam se obrati, te ga priupitala za još jednu nama jako zanimljivu temu . Dolazak iPhone-a u Hrvatsku! Saznajte što je David Pogue rekao: KLIKNITE!!! 

 

As I promised to Mr. Pogue, I will publish this interview in english language as well. Once again I would like to thank Mr. Pogue for his time, and kindness. We are really hoping to see him live one day!

 I remember when we had your first (could be the only) book translated to Croatian language in 1996. - Mac Frequently Asked Questions. The edition was really well, we had great jokes in it, and the translation was well done. Have you/your publisher been contacted by someone from Croatia for the translation of any of your recent books? 

(I showed the book, and I explained the Croatian acronym NPP is the translation. Mr. Pogue then made a little joke that the translation makes no sense because in english it rhymes MAC FAQ … ) 

DP* I don’t know, to tell you the truth I’ve never met anyone from Croatia before. Somebody contacted my publisher, I don’t know who. I’m happy to see that it was translated.

Can you tell us what is it that makes people fall in love with Apple products and philosophy?

DP* You know I have this theory that all the great things in life come from a single person. Remember the movie Titanic? It was one guy who directed it, wrote it, produced it. Everybody had an opinion, but he wouldn’t listen to them, he said: No, this is how I want it. It’s the same way with Apple. It’s one guy and his vision. He doesn’t listen to a lot of other people, there’s no comittee. So that makes them, first of all - fast, and second of all - a very pure vision. It’s a one persons vision of how it should work and look, and he happens to have very high standards, and very artistic standards. So I think that people feel that good taste behind everything that Apple does. 

One of your books is called Switching to a Mac. Of course everybody needs to buy a book to see what you had in mind for easy switching, but can you tell us in few words, what would be the main problem that Windows users have when they are switching to a Mac.

DP* It’s really about ten little differences, and they are all listed in the first page. Things like the difference between the Dock and the Task bar, or the fact that in windows the menus are in top of every window instead of the top of the screen. In general the biggest  difference is that on a Mac everything comes from a single source, the same company makes the hardware and the OS. On Windows you have one company making the OS, another company making the machinery and the third company making softwares that run on it, so the chances that it’s all going to work perfectly are very small. So I think switching to a Mac should be a happy surprise to most people.

We love your live performances. The songs, the way you bring humor and technology together on the stage and in videos. You once said that you get many fan mails, but also many hate mails. How do you deal with it, do they ever touch you in positive or negative way? 

DP* I have to say that the hate mails are the worst part of the job. I’m a nice guy, I’m  friendly guy, I don’t understand why are we doing this. This became the way that some people treat each other online here in the USA. When they talk politics It’s not enough to say: I don’t agree with this presidential candidate, but they say he is a rapist, he is a murderer or something like this. People act very nasty. It’s the same in my e-mails, it’s not enough to say: I disagree with you, they have to say: You are an idiot, or you suck or you should die. This is something psychological, it’s a mental problem. For example, when I do a review of a product that is not going to come out for two weeks, and I know that I’m the only one that has that product for review, I get some e-mails that say: You are wrong, that product sucks, it’s horrible… So I write them back: Since I’m the only one who has it, how do you know? You haven’t touched it or seen it. I don’t understand this, its something emotional, that people have the need to do this. My mother and wife say that I shouldn’t pay attention to this, but it bothers me. 

The dictating software you keep recommending us is still running only on windows, or is there a Mac version that actually works? If not, do you ever use speech recognition in Mac OS X? It seams to be working perfectly when you have proper English accent, which some of us don’t. Is there a tip?

DP* Some of this speech recognition softwares can recognize 12 different kinds of accents. I am using Dragon, but that one is only available for windows. There is a version for mac called Mac speech dictate. it’s using the same technology, its very fast and accurate but I’m not sure if it will recognize south-east european accent. I would’ wait for new version for Mac dictate.

We’ve red your blog entry on Android phone, can you tell us is the iPhone still your choice, and are you actually using iPhone 3G everyday?

DP* I still have the one that Apple sent me for review, for testing and writing the book. But that one has to go back soon. In this country cell phone technology is very behind Europe. You don’t have the coverage of your cell phone everywhere that you go. There are 50 states in USA, and you can’t use iPhone in 10 of them. The problem is that where I live, there is no coverage. 

In your opinion, can the history repeat? Apple was the first one with revolutionary GUI computer in the market, and then came Windows. Now we have iPhone and the new Android OS which will work on many phones.  What do you think Apple should do to prevent the history of repeating itself?

DP* Steve Jobs believes that if something is great and superior, he doesn’t care if ti’s going to be 90% of the market. He always said we are happy with 2%, but now it’s 8%. That’s wonderful, but look, Mercedes, BMW or Lexus have only 2% of the market of the cars, and they are doing just fine. Apple never wanted to be Dell. I don’t think that they will have proper competition, but I also believe that other companies will try to make something as beautiful and desired as the iPhone, Sony, Samsung, Nokia etc… They are not the same, nobody wants them.

What do you think about Apple’s politics with developers?

DP* I wish that they are a little more organized, and a little more opened, but you know what, ten million people are using iPhone, none of this other phones have anything close to it. The developers will have to go with whatever Apple wants. Remember Apple was the company that stopped using floppy drives, and everyone had to accept it.

Do you think there will be some revolutionary product announcement in october or are the rumors exaggerating? 

DP* I don’t think there will be something revolutionary. Apple has problems with keeping it a secret. We will have some new notebooks, all MacBooks will look more like MacBook air… It doesn’t seam right to me that there will be this touch screen track pads, but you never know. 

Did you ever do your performance somewhere outside of US? Have you ever been or heard of our beautiful country, and what would it take to arrange one of your shows here? 

DP* I’ve spoken in Switzerland, Germany, England… I also s speak at cruses. There is this company called geek cruises, in November I will be on a cruise ship talking to 200 Mac fans. We will go to Italy, Greece, Turkey and Egypt. Unfortunately, we will not see Croatia this time, but who knows maybe we can organize something.

You know how celebrities are always asked what is their favourite food, music, fashion designer… Well, we will only ask you about the music, since you are a musician, what kind do you like?

DP* I like all kind of music, I must admit I don’t listen a lot of it. I like to listen to music, not just to put it in the background. I like Broadway music.

Speaking of Broadway, have you seen Wall-E? Do you know about Mac moments in this movie?

DP* In fact, I am going to see it tomorrow.  And wow, this is interesting, about Mac moments. I’ll look for them.

In your opinion, which Mac from all times was the most beautifully designed?

DP* I would have to say it’s MacBook Air, it’s beautiful and revolutionary! iMac g4 was also one of great designs. 


Tagovi: , ,

 

Komentari:

31 komentara na “Interview: David Pogue - Mac guru s vrhunskim smislom za humor”

  1. Don u 12:05, 03.10.2008.

    Very good job! :) Congratulations!

  2. dios u 12:24, 03.10.2008.

    Svaka cast! Jako zanimljivo!!

  3. MoschuS u 12:25, 03.10.2008.

    Bravo Performita!
    Stvarno svaka cast na interviewu, treba imati i hrabrosti za ovako nesto!
    Ako je covjek stvarno zainteresiran za dolazak mislim da bi se moglo nesto izorganizirati sa Jabucnjak ekipom tj. sa deckima iz Peek&Poke muzeja. Prostor imaju a mislim da stari strojevi zanimaju sve prave freakove i bas bi bilo lijepo da dodje neka faca jednog dana i odrzi neki govor.

  4. Darko u 12:27, 03.10.2008.

    ovo je pre dobro rekao zašto je apple dobar:

    Ista stvar vam je s Apple-om. To je jedan čovjek i njegova vizija.

  5. Roberta Barbarić u 12:29, 03.10.2008.

    MoschuS, to ti je genijalna ideja! Jabučnjak i Mackorisnik udruženim snagama :)

  6. Darko Šimić u 12:30, 03.10.2008.

    Svaka čast! Majstorski odrađeno! HOĆEMO JOŠ!HOĆEMO JOŠ!

  7. Edin Selimović u 12:46, 03.10.2008.

    Svaka čast Roberta!

  8. Roberta Barbarić u 12:52, 03.10.2008.

    Darko, dat ću sve od sebe :)
    Hvala ljudi… Eto razmislimo onda makar da se organizira prijevod iPhone the missing manual-a, a bilo bi prekrasno ako bi mogli organizirat nekad u budućnosti njegov posjet i predavanje!

  9. Luka Sučić u 13:16, 03.10.2008.

    Evo i da ja pohvalim Robertu interview je odličan i sam sam iznenađen kako je dobro ispao :), a za Pogue-a ne moram ni napominjati :D. Go Roberta Go :)

  10. Ivor Ković u 13:19, 03.10.2008.

    David je definitivno legenda, a i ti si Roberta nema šta!

  11. Blue devil u 13:20, 03.10.2008.

    Respect Performita! ;)

  12. Sasa Bogadi u 13:44, 03.10.2008.

    Lijep clanak :)
    Bojim se da za prijevod treba platiti prava originalnom izdavacu, koja zasigurno nisu mala. Treba vidjeti, iako sumnjam da bi knjiga bila pretjerano trazena kod nas :(

  13. Admir u 14:15, 03.10.2008.

    Roberta, sjajno!!!! Svaka cast, od tebe samo vrhunski! Svaka cast, da te ne ureknemo, samo nastavi…

  14. d1a u 14:38, 03.10.2008.

    skidam kapu, super! keep it up!

  15. vip u 15:05, 03.10.2008.

    ovo je predobro.. svaka ti čast Roberta ;)

  16. Roberta Barbarić u 15:19, 03.10.2008.

    Drago mi je vidjeti da je dosta ljudi kliknulo na link za video, ali to je rezultiralo time da se ispunila moja quota od 2 GB koliko mi je Screencast dodijelio. Uploadala sam film na YouTube, al sad čekamo onaj njihov slavni processing, pa ću onda staviti link na YouTube!
    :)

  17. Dottore u 15:54, 03.10.2008.

    Odličan inteview, bravo Roberta :)

  18. porco rosso u 16:27, 03.10.2008.

    bravo roberta!

  19. MiH u 17:14, 03.10.2008.

    Svaka čast

  20. vip u 17:47, 03.10.2008.

    jedva cekam youtube link…

  21. Šime Šoić u 18:02, 03.10.2008.

    Cool…svaka čast na ideji i realizaciji :-)

  22. Roberta Barbarić u 18:03, 03.10.2008.

    Ovi na YouTubeu cijeli dan procesuiraju…
    Kačim video na drugu lokaciju, pa ću staviti izravni link!

    :)

  23. Roberta Barbarić u 18:15, 03.10.2008.

    Evo ga, zakačila sam novi link, morate malo sačekat dok se load-a, ipak je to iDisc ;)

    http://web.mac.com/performita/2008-09-29_2140.swf

  24. aramic u 18:49, 03.10.2008.

    Svaka čast. Čestitke!!!

  25. IMS u 20:32, 03.10.2008.

    iPhone ne radi u 10 američkih saveznih država? Stvarno?

  26. Davor Peić u 20:34, 03.10.2008.

    wow stvarno svaka cast!!! evo uljepsalo mi dan :)

  27. Roberta Barbarić u 20:40, 03.10.2008.

    Hvala svima na ohrabrujućim komentarima!

    IMS, ako David tako kaže, ja bih mu vjerovala :)

  28. think! u 20:41, 03.10.2008.

    IMS amerika je debelo iza europe po mobilnim telekomunikacijama. mjesec dana prije nego sto je 3G iphone dosao u SAD su dobili prvu UMTS mrezu tamo… totalni paradox

  29. Ivan Nikolic u 23:09, 03.10.2008.

    Super intervju!

  30. feinstimmer u 16:54, 04.10.2008.

    Roberta, super intervju! Od Missing Manual-a imam dvije, CSS i JavaScript i izvrsne su. Mozda bi potez bio da netko otkupi prava za regiju a ne samo za Hrvatsku.

  31. Arsen Sandrovac u 06:26, 05.10.2008.

    Super! Svaka čast. Osim prevedenog manuala nadajmo se da će naš operater odraditi posao sa iphone kako treba.

Ostavi komentar




Pretplati se na odgovore bez komentiranja članka:

Tagcloud: