Rob Janoff – tvorac zagrižene jabuke

Roberta Barbarić

Objavljeno 16.09.2009. Objavio/la: Roberta Barbarić
U sekciji Interview | 29 Komentara

rob-janoff-thenSvaki Mac korisnik, iPhone korisnik ili iPod korisnik svakodnevno makar jednom baci pogled na Apple logo koji je postao jedan od najprepoznatljivijih znakova neke korporacije. Logo je to koji ima najviše fanova u svijetu, o kojem se uči na raznim studijima dizajna ili marketinga, logo koji je ušao u monografije dizajna dvadesetog stoljeća. Stari MacKorisnici sa sjetom se sjećaju “šarenog” loga a mnogi od njih ga i danas koriste u raznim varijantama naljepnica na samim računalima, na atomobilima, torbama – bilo gdje gdje će se uklopiti, pa i tamo gdje neće…

A kako je nastao, tko ga je osmislio i kako je izgledalo dizajniranje loga u vrijeme dok još nisu postojala računala s grafičkim sučeljem ispričao nam je sam tvorac, dizajner poznatog i dragog nam znaka zagriženog voća – Rob Janoff. Tijekom video chata uspjeli smo porazgovarati o raznim temama vezanim uz Apple, povijest, dizajn i MacKorisničku kulturu življenja. Dijelove intervjua možete pogledati na YouTube linkovima, a ostatak pročitajte, zbilja je bio pravi užitak razgovarati s čovjekom koji je obilježio Apple povijest.

MK: Prije svega želim Vam zahvaliti što ste odvojili vrijeme za nas, velika je čast razgovarati s čovjekom koji je jedna od legendi Apple povijesti.

RJ: Nema na čemu, drago mi je da imamo ovu tehnologiju s kojom možemo razgovarati iako smo fizički jako udaljeni.

MK: Skoro u svakom interviewu su Vas pitali jeste li kreirali Apple logo uz pomoć računala, što je prava kontradikcija, jer znamo da prije Lisa i Macintosh računala na tržištu nisu ni postojala osobna računala s grafičkim sučeljem. Dakle kreirali ste ga crtajući, ručno. Možete li usporediti ručno dizajniranje s računalnim?

RJ: Pa ručno crtanje puno duže traje. Ne radi se toliko o samom procesu nastajanja već o onome što klijent očekuje od Vas. Danas kad koristimo računala klijenti očekuju mnogo više od nas. Kad smo radili ručno prvo bismo skicirali, onda bi nam klijent rekao što je ono što on ima kao viziju svoje želje te bi nam rekli što žele promijeniti. Danas je malo teže surađivati s klijentima. Iako, danas je u mnogim pogledima proces dizajniranja puno jednostavniji. Danas ne morate koristiti ljepilo, papir, škare, olovke, danas čak ne morate ni isprintati svoj rad da biste ga pokazali klijentu.

MK: Kad ste počeli koristiti računalo za dizajn?

RJ: Bilo je to puno prije nego što su računala postala jednostavna za korištenje. Ljudi misle pošto sam dizajnirao Apple logo kako sigurno znam sve o računalima od samih početaka. Ali nije baš tako. Bio sam prisiljen početi koristiti računalo u marketinškoj agenciji. Za razliku od danas, morao sam učiti sve samostalno ili sam gnjavio kolege da mi pokažu. Današnja djeca idu u školu i tamo uče koristiti računala od najranije mladosti.

MK: Vaše prvo radno računalo je bio Mac?

RJ: Da, oduvijek koristim samo Macove! Mislim da moji prsti i moj mozak ne bi podnijeli da radim na bilo čemu drugom. Bilo bi to vrlo nelojalno ako bih koristio nešto drugo. To vam je skoro pa političko pitanje za mene.

MK: Originalne dugine boje koje ste izabrali za Apple logo započele su trend među tadašnjim proizvođačima računala. Commodore, Amiga, ZX Spectrum i drugi su uvijek nekako uključili dugine boje u svoj dizajn. Koja je simbolika u ovome i zašto je bilo tako jednostavno povezati dugine boje s računalima?

RJ: Prije svega u sedamdesetima kad sam ja stvarao Apple logo nitko nije koristio toliko boja u jednom logu. Osobito ne računalne tvrtke. Pokušavao sam napraviti razne verzije crno-bijelog loga ali niti jedna od njih nije bila dovoljno lijepa. Moramo se sjetiti kakav je direktor tvrtke bio mladi Steve Jobs. Neformalno odijevanje, traperice, sandale, duga kosa i sam način na koji se odnosio prema poslu s tako različitim pristupom u odnosu na sve druge direktore tvrtki, tek tad ćete shvatiti zašto je ovaj logo toliko poseban i različit. Čak i danas Jobs je toliko različit od drugih direktora. Iskreno se nadam da će se brzo i potpuno oporaviti. Kasnije u osamdesetima druge tvrtke su počele koristiti dugine boje, ne znam jesam li ja započeo trend, moguće da jesam. Apple je u mnogim stvarima pionir i začetnik trendova.

applelogo2

MK: Pročitala sam da ste originalno napravili logo bez ugriza, ali Steve Jobs je izabrao verziju koju imamo danas. Kako se to odigralo?

RJ: Originalno sam napravio obje verzije, ali Steveu se više svidjela verzija s ugrizom. Tu su i drugi razlozi, verzija bez ugriza se mogla tumačiti kao trešnja. Jedina instrukcija koju sam dobio od Steve-a bila je da ne napravim previše sladunjav logo. Iako sam znao da on nije konzervativna osoba, morao sam doći do savršenog rješenja.

MK: Kako vam se sviđa današnji Apple logo i način na koji ga koriste (crna, bijela ili srebrna varijanta)?

RJ: Općenito mi se sviđa sve što od dizajna dolazi iz Applea. Metalik logo koji vidite na današnjim Macovima je isto bio moja ideja. Kreirao sam ga tako što sam izrezao jabuku u metalik samoljepljivom papiru. Ono što koriste danas jako se uklapa s cjelovitom jednostavnom dizajnerskom slikom Applea – dakle sviđa mi se.

MK: Tijekom svih vaših kreativnih radova ostali ste vjerni Apple platformi. Kao dizajner morate imati mišljenje i o industrijskom dizajnu. Koji Mac je po vama najljepše dizajniran do sada?

RJ: Da, Mac korisnik sam od samog početka. Moram istaknuti da sam veliki ljubitelj starog dizajna. iMac G3 serija sa svim tim “candy” bojama bio je veliki preokret u svemu što su računala predstavljala. Sav taj bež od prije učinio je računala dosadnima, strogima i ozbiljnima. S “candy” bojama Apple je ponovno izumio osobno računalo i učinio ga više privlačnim korisniku.  A poslije toga mi se svidio svaki dizajn koji su ponudili. Moram naglasiti da je Steve Jobs zahtjevan čovjek koji želi isključivo samo najbolje. Ako mu to ne možete ponuditi kao dizajner, nećete se najbolje provesti. Nije bilo tako samnom jer tad još nije bio moćan kao danas. Današnji dizajneri moraju dati sve od sebe i ponuditi mu samo najbolje, inače ne mogu raditi za Apple.

MK: Koji vam je najdraži vektorski grafički program?

RJ: Moram reći da sam ostao vjeran Ilustratoru kroz godine i to je dobro za mene. Znam kako su nesretni ljudi koji su se navikli na FreeHand a Adobe ga je sad “ubio”.

MK: Retro dizajn je postao jako popularan. Mislite li da se trebamo osvrtati natrag i tražiti inspiraciju u prošlosti, ili trebamo samo ići naprijed?

RJ: Znam da je teško naći pravi omjer starinske i suvremene inspiracije. Po mom mišljenju svaki dizajner bi trebao znati crtati i skicirati. Ako dobijete ideju, uzmite komad papira i olovku i nacrtajte brzinsku skicu. Razmislite o tome neko vrijeme te onda na računalu napravite verziju koju ćete pokazati klijentu. Dizajniranje i oglašavanje je bilo nešto sasvim drukčije u prošlosti. TV serija Mad Man odlično pokazuje kako je to sve izgledalo u 60-tim. Kad sam radio za neke agencije osamdesetih godina u New Yorku uredi su im izgledali sasvim jednako kao u toj seriji. Atmosfera je bila drukčija a sam proces kreiranja je bio znatno sporiji. To je nešto o čemu trebaju razmisliti suvremeni dizajneri i uključiti to u svoj rad.

ML: Često ste govorili o pretjeranom dizajnu  te o tome kako mnogi mladi dizajneri bivaju prisiljeni od strane klijenta na takav rad. Što biste im savjetovali, kako da klijentu nametnu razmišljanje da je manje, stvarno – više.

RJ: Klijenti obično žele da napravite nešto jako brzo i onda vam dođu s brdom ideja koje žele uključiti u samo jedan logo. Ovo je loše zato što svatko ima različito gledište. Klijenti su često opsjednuti s previše detalja. Ponekad morate uraditi točno ono što klijent želi, ali uvijek bi ste trebali pokazati im što vi mislite kako bi finalni rezultat trebao izgledati. Uvijek im dajte vaše ideje i vaša gledišta. Što se tiče “Manje je više” to je dokazano već bezbroj puta na bezbroj načina. Ne bi Vam trebalo biti teško naći dobar primjer koji ćete pokazati klijentu.

MK: Apple korisnici su često kreativni ljudi koji koriste svoja računala za kreativne poslove. Zašto je to tako često slučaj?

RJ: Operacijski sustav je znatno intuitivniji, savršeno se uklapa sa kreativnim procesom. Iako se na PC-ju danas mogu naći svi programi i alati potrebni za grafički dizajn, ipak je tu onaj poseban osjećaj kad koristite Mac. Apple kao tvrtka je od samih početaka stavljala naglasak na umjetničke i kreativne poglede na svijet, najbolji primjer je sam logo. Logo je postao kao zaštitni znak kreativaca danas. Kad god vidite nekoga s ovim logom, pomislite ovaj mora da je kreativac, to je jednostavno postalo prirodno. Naravno, mnogi drugi ljudi koriste Mac danas, puno više ljudi nego što je to bilo prije. Općenito, kreativni ljudi vrlo često koriste Mac.

MK: Sigurna sam da su vas ovo posljednje pitanje pitali već toliko puta u raznim intervjuima. Ali ipak, recite nam kako se osjećate kad negdje vidite nekoga kako još uvijek koristi stari Apple logo s duginim bojama? Mnogi ljudi su još uvijek nostalgični.

RJ: Iskreno da vam kažem, srce mi poskoči. To je isti onaj osjećaj kao kad ste ponosni na nešto što vaše dijete učini po prvi put. Kad god vidim logo, ne mora biti s bojama, može i ovaj današnji, osjećam se jako sretno i ponosno. Mislim da sam imao sreću naći se na pravom mjestu u pravo vrijeme, te sam imao čast stvarati povijest zajedno sa Steveom Jobsom. Mislim da bi bilo tko bio ponosan da je bio na mom mjestu.

applelogo1

Every Mac user, iPhone user or iPod user at least once a day lays his or hers eyes on the shiny Apple logo, which became one of the most recognised logos in the world. It’s a logo with so many fans, the logo that you would hear about in designing or advertising lectures. The logo that can be found in many books as an example of great design. Older Mac users are still nostalgic about the old rainbow coloured logo. Some of them still have some stickers on their new computers, on their cars or anywhere where they think it would fit.

And how was this logo created, who was the designer that created it? What did design mean before the computers were actually used to make graphic design? We spoke to the very creator of our beloved bitten fruit logo – Rob Janoff. We spoke over video iChat and we had the chance to talk about many interesting Apple and design related subject. Parts of the interview are available on YouTube. So, here is the interview with this really extraordinary man:

MK: Before we start I would like to thank you for your time, it is a great honour to talk to one of the legends of Apple History.

RJ: You are welcome. I am glad that we have this technology and that we can talk by video iChat, even though we are so far away from each other.

MK: In almost every interview you’ve been asked if you created this famous Apple logo using a computer, which is a contradictory since we know that before Lisa and Macintosh there were no commercial personal computers with graphical interface. So you created it by drawing it on paper. Could you compare designing and drawing  with and without a computer?

RJ: Well, it takes a lot longer to draw with hand. It’s not much about the process of doing it but what are the clients expect for you. Now that we use computers clients expect much more of you. When we didn’t have computers we would sketch something and the clients would imagine whatever it is that they wanted and they would tell us what do they want to be changed. Today I find it more difficult to co-operate with the client. Besides that in so many ways it’s easier today. You don’t have to use glue, paper, pencils, scissors… You don’t even have to print it today…

MK: When did you start to use a computer for designing.

RJ: It was really long time before computers were easy enough to use. People think since I designed Apple logo that I must know everything about computers from the beginning, but it wasn’t so. I was forced to use a computer in an advertising agency. Unlike today, I had to learn everything on my own and to ask my collegues to help. Today kids go to school and learn how to use computers from very young age.

MK: Your first computer that you used for work was a Mac?

RJ: Yes, I don’t think that my fingers and my brain would allow me to use anything other than a Mac. It wouldn’t be very loyal to use something else. It’s almost a political question when you speak Mac or PC for me.

MK: Original rainbow colours that you chose for Apple logo started a trend among Computer manufactures. As we remember Comodore had rainbow, Amiga, ZX Spectrum, many others… What is the symbolism of this and why was it so easily to connect a rainbow with computers?

RJ: Well first of all in the seventies when I created Apple logo nobody used that many colours on a single logo. Especially not a computer company. I tried to make different kinds of black and white versions of the logo but they did not look very well. You have to remember what kind of a president of company young Steve Jobs was. All the casual outfits, jeans, sandals, long hair and the way he treated the business, with such different approach than any other company leader, then you realise why this logo was so special and different. Even today he is so different than any other computer industries leader. I hope he will get better soon. Later in the eighties other companies did use the colours of the rainbow, I don’t know if I started the trend, but it could be so. Apple in many things is the pioneer and the starter of the trend.

MK: I’ve red that you originally created the logo without a bite, but Steve Jobs preferred this version. Why was that so?

RJ: Originally I created both versions, but Steve preferred the one with a bite. There are other reasons for that, the one without a bite could have been misinterpreted as a cherry. The only instructions that Steve gave me was Don’t make it cute. So I knew he was not a conservative person, yet I had to come up with the perfect solution.

MK: What is it that you like mostly about today’s Apple logo and the way they use ti? (I mean just black or white or silver)

RJ: Generally I love everything that they do with graphical design for Apple. The metallic logo that you see today on macs was also my idea. I created it by cutting out the Apple shape in metallic paper. What they use today goes so well with the new font and the new simplicity, so generally I like it.

MK: During all years of your creative work you stayed loyal to Apple platform. As a designer, you have to have an opinion on Apple industrial design. Which Mac is the most beautifully designed in your opinion?

RJ: Oh yes, I’ve been a Mac user from the beginning. I must say that the iMac g3 series with all that candy colours was a big turnover in everything that computers represented. All that beige before made them not only boring, but also very strict and rigid. With the candy colours design Apple reinvented personal computer and made it more attractive to a user. And after that, I liked every new design that they came up with. I must say that Steve Jobs is that kind of a man. He only want’s the best, and if you can’t provide it, as a designer, you will not have a great time. It wasn’t like that with me because he was not as powerful when I he hired me, but today, you have to give the best results or you cannot work for Apple.

MK: Which is your favourite vector graphic drawing program?

RJ: I started with Illustrator and stayed with it. It’s good because I hear that people who are used to FreeHand are not very happy now that Adobe killed it.

MK: Retro design became very popular among Designers today. Do you think this is good, or should we just go forward with no looking back for the inspiration?

RJ: Well, I know that it’s difficult to find the right amount of old and new inspiration. In my opinion, every designer should know how to draw and how to sketch. If you have an idea, take a pen and draw it on the paper. Think about it for some time and then go to the computer and create the version that you can show to your clients. Designing and advertising in the past was so different. This TV show Mad Man shows it so well how was it in the sixties. When I worked for some agencies in New York in 80-ties some of the offices looked exactly the same. The atmosphere was different and in some way the process of creating was slower. That is something modern designers should consider and include in their work.

MK: You often spoke about over-designing and how many young designers can be forced to do so by the client. What would be your advice to them, how to make a client realise that less really is more?

RJ: Oh the clients usually want you to do something very quickly and they come with so many ideas that they want to include in just one logo. This is bad, because everybody has the different point of view. Clients are often obsessed with so many details. Sometimes you have to do exactly what the client wants, but you should always show them what you think it should look like, always provide your idea and your point of view: And about Less is more, it has been proven so many times in so many ways, it shouldn’t be difficult to find an example and show it to the client.

MK: Apple users often are creative people who use their computers for their creative work. Why is it so?

RJ: The Operating system is much more intuitive. It blends itself with the creative process. Even though on a PC you can get pretty much of all the programs and tools for design, but there’s a certain feeling that you have when you use a Mac. Apple as a company from the beginning always emphasised the artistic and creative point of view, even with the logo, that today became like the logo for creative people. Whenever you see someone with this logo, you think it must be a creative person, it just became natural. Of course today many other people use the Macs, much more people then before, but in general, creative people often tend to have a Mac.

MK: I am sure that you’ve been asked this question so many times, but how do you feel when you see someone using old apple rainbow striped logo? Many people are so nostalgic about it!

RJ: To tell you the truth my heart skip a beat. It’s like when you are proud of something that your child did for the first time. Whenever I see the logo, it doesn’t have to be with stripes, just the shape – I feel very, very happy and proud. I think that I was fortunate to be at the right place and to have the opportunity to make history together with Steve Jobs. I think anybody would be proud if they were in my place.


Tagovi: , , , ,

 

Komentari:

29 komentara na “Rob Janoff – tvorac zagrižene jabuke”

  1. Aerendyl u 13:11, 16.09.2009.

    Super intervju. Svaka čast MacKorisniku na ovom članku! :)

    Apple <3

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  2. ficho u 13:16, 16.09.2009.

    Zaboravio sam disat i treptat, ovo je definitivno najbolji intervju u povijesti MK :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  3. Tomm u 13:46, 16.09.2009.
    Tomm

    Svaka čast Betty, ovo je najboji interview na MacKorisniku ikad… “hrana” za nas iz struke :) Hvala tebi i Rob Janoffu za ovo! klap klap

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  4. Mario u 13:54, 16.09.2009.

    Klap klap klap klap :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  5. Mario u 13:56, 16.09.2009.

    Hmm, pretekao me je Tomm sa svojim klap klap :D

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  6. DrAle u 14:19, 16.09.2009.

    Kapa dolje! I za RB i za RJ!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  7. MoschuS u 14:28, 16.09.2009.

    Bravo Betty!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  8. Josip u 14:59, 16.09.2009.

    He ja se siječam starog loga jabuke strina ga još ima kao magnet na frižideru donjela ga je iz SAD-a kad se doselila natrag u HR. Ali taj stari logo malo danas izgleda gey sa bojama duge, tako da mi je drago da je promjenjen. No s dolaskom iz SAD-a strina je prešla nakon par god. na Microsoft jer joj je Apple u HR preskup u odnosu na cijene u SAD-u. (Apple računalo koje je donjela iz SAD-a je nažalost spržio grom.)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  9. ficho u 15:08, 16.09.2009.

    I onda je svizac zamotao cokoladu u omot.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  10. lovac u mutnom u 15:11, 16.09.2009.

    Čak je u ugodno oku za gledat s Betty u pozadini, bilo bi još ugodnije da je u krupnom planu :evil:

    Članak je suvišno komentirat, ocjena se sama po sebi pripisuje; 5 +

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  11. ivoD u 18:19, 16.09.2009.

    “Klijenti obično žele da napravite nešto jako brzo i onda vam dođu s brdom ideja koje žele uključiti u samo jedan logo. Ovo je loše zato što svatko ima različito gledište. Klijenti su često opsjednuti s previše detalja.”

    Ovo treba finim fontom bijelim na crnoj podlozi u velikom formatu isprintati i svaki dizajnerski studio to staviti na zid! hehe… Super intervju!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  12. zyl u 18:28, 16.09.2009.

    Auf odličan intervju, svaka čast :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  13. aramic u 18:43, 16.09.2009.

    Pročitano u dahu :)

    Čestitke :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  14. ficho u 19:03, 16.09.2009.

    @ivoD: i uz to jos “ne primamo ,.cdr format” :P

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  15. IvoD u 19:20, 16.09.2009.

    @ficho

    Pa to se podrazumijeva, evo i Rob je u intervjuu sam rekao koja dva programa koriste pravi dizajneri. :D

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  16. Tomislav Tomašić u 19:42, 16.09.2009.

    Hvala na krasnom članku.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  17. Igorst u 23:13, 16.09.2009.

    Ne ivo. Spomenuo je pravi softver Koji je Adobe ugasio i onaj s kojim se dizajneri muče godinama i na koji će bit osuđeni ubuduće.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  18. Roberta Barbarić u 23:27, 16.09.2009.
    Roberta Barbarić

    Igore, moje originalno pitanje Robu bilo je upravo je li koristio FreeHand. Rekao je da nije, ali da razumije ljude koji jesu i sad im je teško naviknuti se na novonastalu situaciju. Osobno ga još uvijek koristim, koliko god to smiješno zvučalo, i drago mi je da radi i u Snow-u.

    Hvala svima na komentarima.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  19. Vanja u 23:51, 16.09.2009.
    Vanja Gavrić

    Sto drugo reci nego da je Roberta nastavila s visokim standardom svojih intervjua koji je poceo odmah s prvim intervjuom na MK. Svaka cast!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  20. Darko u 01:22, 17.09.2009.

    Bravo betty! Ovo je bilo poučno na više razina!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  21. Marin u 01:48, 17.09.2009.

    AAAAA +++++

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  22. MacSlavko u 08:07, 17.09.2009.

    Već sam se pitao gdje je Roberta… Bravo!!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  23. Igorst u 01:04, 18.09.2009.

    Eh da hoće neko kupit freehand i reanimirat ga

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  24. Filip Radelić u 01:07, 18.09.2009.

    Sumnjam da bi ga Adobe htio prodat, ne treba im reinkarnacije konkurencije koju su pokopali…

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  25. Igorst u 01:17, 18.09.2009.

    Roberta, nije uopće smiješno sto koristis freehand. I ja ga koristim i nastavit ću dok god budem mogao jer mu ništa drugo nije ni do gležnja. I da, svaka čast za intervju

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  26. fokstrot alfa kilo u 08:27, 21.09.2009.

    Bravo Roberta!
    You go girL! :D

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  27. Nik Titanik u 12:11, 21.09.2009.

    Bravo carice!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  28. d1a u 21:16, 28.09.2009.

    Ko zna zna! Bravo Roberta!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  29. Pejo u 21:09, 29.10.2009.

    SVAKA ČAST! Vrhunski odrađeno!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.

Ostavi komentar




Pretplati se na odgovore bez komentiranja članka:

Tagcloud:



RSS

Newsletter

Vidi top 100