Apple Tablet - pogled u budućnost

Luka Sučić

Objavljeno 13.12.2009. Objavio/la: Luka Sučić
U sekciji Glasine, Hardware, Novosti |


Jedna od najtežih stvari kada se predstavljaju novi koncepti proizvoda (ili oni stari ali iz totalno drugog ugla) je mašta i vizualizacija.

Obično smo ograničeni vlastitim mentalnim sklopom i ne možemo se odvojiti vlastitih pozitivnih i negativnih predrasuda tj navika da se neke stvari jednostavno rade na određeni način. Primjer za to je upravo Apple Tablet, jedna od najkontroverzijna tema u zadnjih nekoliko mjeseci u Apple svijetu i šire. Kao i većina stvari vezana uz Apple mišljenja su poprilično podjeljena, te se kreću od onih koji misle da su šanse da takvo što ugleda svjetlo dana u skorijoj budućnosti vrlo male pa sve od onih koji su uvjereni da smo niti mjesec dana udaljeni od skidanja vela tajni oko misterioznog tableta.

Tako ste u zadnjih nekoliko mjeseci mogli čuti popriličan broj vezanih glasina koje su više ili manje vjerojatne. Vjerovati ili ne odlučite sami.

Da se vratimo na poantu tj na sami početak ovog posta, mašta i vizualizacija. Poprilično glasan je dio onih koji vjeruju da će Apple Tablet ako se ipak pojavi biti ne pretjerano uspješan. Razlozi za to su im razni, uglavnom se spominje cijena koja zaisigurno neće biti mala, činjenice da će ga vrlo vjerojatno pogoniti modificirana verzija iPhone OS X-a te nedostatka multitaskinga kao jednog od osnovnih preduvijeta pune funkcionalnosti takvog uređaja, prigovori o bateriji, USB portovima, memory card readerima kao i sva ostala standardna “pitanja” zatvorenosti se podrazumijevaju.

Kako bi malo razbili “mindset” kojeg smo na početlku spominjali, netko je odlučio poigrati se sa konceptom Apple Tablet tj onime što bi on zaista mogao tj trebao donijeti krajnjim korisnicima. Predlažem da bacite pogled na video prije nego što nastavimo (via nowhereelse.fr )

Dakle svima (a pogotovo “teoretičarima zavjere”) je vrlo brzo bilo jasno da se radi o nekakvom mockupu napravljenom u Javascriptu, Flashu ili AIRu. Poanta priče nije u tome, poanta priče je u toj mentalnoj vizualizaciji. Tek kada sam vidio ovaj demo, ideje su se same počele vrtiti glavom. Nakon glazbe i aplikacija (iTunes i AppStore) koja je slijedeća industrija u popriličnim problemima koju bi Apple mogao vrlo jednostavno zauzdati? Prva stvar koja mi je pala na pamet je izdavačka industrija. Računajući na nedavni uspjeh Kindlea i ostalih eBook readera te pripadajućih online dućana imam osjećaj da bi Apple kada bi se odlučio na takvo što zaista uspio napraviti pravu stvar. Spojiti u jednom uređaju iTunes Store sa stotinama tisuća pjesama, serija i filmova, Application Store sa preko 100.000 aplikacija te novi BookStore sa ogromnom količinom digitaliziranih izdanja knjiga, časopisa, stripova i ostalih publikacija. Zaokruženih naravno unificiranim tarifnim sistemom i pojednostavljenim načinom plaćanja, jedan račun, jedna kartica, jedan klik i sve je na dohvat ruke. Meni zvuči kao nešto što bi olakšalo poprilično toga ali i donijelo novi život u neke zamrle sfere.

Naravno popriličan broj vas se možda neće složiti sa ovom idejom tableta odnosno BookStorea, ono što me u ovom trenutku zanima je vaše mišljenje. Što mislite da li je ovakvo što moguće, prihvatljivo i realno? Da li sam predvidio nešto bitno, nešto zbog čega cijela ideja pada u vodu?


Tagovi: , , ,

 

Komentari:

24 komentara na “Apple Tablet - pogled u budućnost”

  1. Filip Radelić u 15:19, 13.12.2009.

    Nisam bas neki ljubitelj knjiga tako da me taj potencijalni BookStore bas i ne veseli. Niti rastuzuje :)

    Ali pomisao da bi jedan takav uredaj mogao vrtit iPhone OS me jako ljuti. No kako Apple sve vise pretjeruje s criplanjem svega, mislim da na takav potez moramo bit spremni.

    U svakom slucaju, cijeli koncept me uopce ne privlaci trenutno. Al vjerujem da bi Betty bio zanimljiv zbog crtanja :)

    Meni moze jedan 10″ ili 12″ MB(P). Hvala :D

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  2. m u 15:23, 13.12.2009.

    Naravno da je moguće, međutim ipak vjerujem da nije ova inovacija udaljena “samo” mjesec dana od predstavljanja, ali isto tako nije ni desetljećima udaljena.

    Osnovni preduvjeti koje bi tablet trebao po meni trebao zadovoljiti su:
    - dugo trajanje baterije
    - malo zagrijavanja
    - mobilnost
    - robustnost (za ponašat, a ne da moram razmišljati kako ću ga staviti u torbu)
    - kvalitetno prilagođeno sučelje za upotrebu (što je vidljivo na iphoneu primjerice)
    - dobre performanse (ne očekujem da ću zaigrati neku igru, ali očekujem da mogu pregledati video na jutubu).

    Glede softvera mislim da je upotrebljivost danas već više manje zadovoljena, ali hardver treba još razviti, procesori će biti spremni za kojih godinu dana (imamo danas već 1GHz u mobitelima), baterije eventualno trebaju malo napredovati još. Dizajn je moguće izraditi, to znamo po prijašnjim proizvodima iz applea.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  3. zeba u 15:51, 13.12.2009.

    Nadam se da će ga pogoniti pravi OS X i da će imat podršku za BT tastaturu. Isto se tako nadam da će moći vrtiti Wolfram Mathematicu i sl. programe te da će imati neku vrstu SSD-a. Wireless, GPS i sve ostale điđa bađe iz iPhone-a se podrazumjevaju. Glavni problem u takvom stroju vidim u baterijama, a ako se robustnost ne izvede kako spada, sve pada u vodu. Pod uvjetom da sve navedeno bude inkorporirano to bi bio jedan lean-mean-expensive-machine. Ipak, mislim da ćemo takvo što pričekati još nekih par godina i da će ovo biti nabildana verzija iPod Touch-a, koja će inkorporirati mogućnosti ebook reader-a.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  4. Daniel u 15:52, 13.12.2009.

    Slazem se sa @fichek , mjenjao bi MB za 10″ MB(P) … a ako tablet ima ista manje od MAC OS X-a necu ga kupiti… :D

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  5. Mario u 16:21, 13.12.2009.

    Savrsena sprava. Neka netko konacno napravi pravi wc-citac, karakteristike nisu bitne, samo da ne crkne od smrada.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  6. cosmos u 17:05, 13.12.2009.

    isto mislim kao i “m u”. bolje neka se strpe i naprave pravu stvar, revolucionarna ce biti u svakom pogledu, al nakon iphone-a, mislim da bi im ti limiti kod iphone osxa ne bi dobro dosli.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  7. Borivoj u 18:05, 13.12.2009.

    Nadam se da će se tablet zbilja pojaviti početkom slijedeće godine a negdje sam pročitao komentar da apple na tome radi ali da ništa od stvari koje se pojavljuju po internetu nije ni blizu po nagađanju kako će to izgledati.
    Apple će nas opet iznenaditi nečim novim, drugačijim i savršeno logičnim.
    Sjetite se samo kako su izgledala sva nagađanja i predviđanja prije pojave iPhonea. I prava stvar bila je daleko bolja od svega predviđenog.
    Mislim da će biti isto s tabletom.
    U svakom slučaju veselim se tome i mislim da će mi to uljepšati život.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  8. Luka Sučić u 19:20, 13.12.2009.
    Luka Sučić

    Što više razmišljam o tome to mi se neke stvari više povezuju. Inače Apple je poznt po tome da poprilično dugo razvija neke projekte prije nego što ih pusti u javnost. Bilo je na desetke “viđenja” po Cupertino campusu raznoraznih ajfonolikih uređaja, tako da pretpostavljam da imaju ne jedan nego nekoliko koncepcijski različitih tablet prototipa koje isprobavaju u nekoji internoj beti godinama. Ako se itko sjeća još PA Semi koju je apple kupio prije godinu dvije, poznata je bila po poprilično štedljivim procesorima sličnih performansi kao sadašnja ARM familija… sve upućuje na to da bi se zaista trebao pojaviti vrlo skoro. Druga je stvar niša na koju pucaju sa njim, da li se radi o MID uređaju, naprednijem ebook readeru, light netbooku ili nesto sasvim treće

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  9. mr.ezrider u 21:08, 13.12.2009.

    hmz .. ja bi htio nesto sto drzim na stolicu u dnevnom boravku i uvijek je ON kao iphone .. i na njemu mogu citati magazine i newspapere koje imam na pretplati .. ali koji su multimedija ne samo pdf od novina .. htio bih da mogu surfati po webu kvalitetno .. gledat movies do neke rezolucije flash naravno .. da mu baterija traje cijeli dan .. puni se preko noci .. uglavnom neki “web/multimedija browser” .. mail da mogu citati .. ne bih htio zamjenu za netbook laptop desktop .. nego gore navedeno .. vise za citanje manje za editiranje ..

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  10. Bill u 11:27, 14.12.2009.

    Stvarno ne znam šta to oni mogu smislit pa da osvoje kupce poput mene koji već imaju iPhone i MBP. Šta to može biti između ta dva modela a da bude bolje i prijenosnije? To može biti samo neki potpuno novi uređaj s potpuno novim aplikacijama. Meni su uvijek prve na pameti audio aplikacije koje se već mogu vidjeti na iPhoneu, razni instrumenti i DJ softveri kojima bi definitnivno super pasala velika touch površina.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  11. Šime Šoić u 12:37, 14.12.2009.
    Šime Šoić

    Meni se također ideja o bookstoreu čini vjeroatna i da će taj uređaj između ostalog poslužiti kao e-reader. Ali za to postoji jedna velika prepreka, a to je LCD, koji je jako neugodan za dugo čitanje knjiga te zamara oči. Današnji čitači koriste e-ink ekrane iz isključivog i jako dobrog razloga da izlegaju kao papit te nisu za morni za oči.
    Apple bi morao vjeroatno izmisliti nekako da postavi oba ekrana, jedan poviše drugoga. Kada se čita kjniga onda bi radio e-ink ekran, a kada se surfa i slične stvari, onda LCD.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  12. m u 14:17, 14.12.2009.

    @ Šime, vjerojatno će u nekoliko godina e-ink toliko napredovati da će moći prikazivati jednako dobre boje kao i sadašnji lcd-ovi. Onako, laički pričam. :) A ovo kombinacija lcd-a i e-inka mi nekako zvuči samo kao nepotrebna kompleksnost na uređaj koji bi samim time postao tehnološki složeniji, a time i skuplji. A bitno je da bude čim jeftinija njegova izrada kako bi se moglo više posvetiti njegovoj “unutrašnjosti” tj. softveru.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  13. Šime Šoić u 14:35, 14.12.2009.
    Šime Šoić

    Slazem se da je nepotrebna kompleksnost dvostruki ekran, ali mi se također ne čini vjeroatno da će Apple promovirati svoj tablet kao ereader i imati store za knjige, ako će to sve biti na LCD ekranu koji nije baš dobar za čitanje. To bi bio poluproizvod, a to nije bas Apple stil. Ako ce raditi ebook reader, onda ce to biti najbolji reader na tržištu, kao što su napravili s glazbenom i mobilnim industrijom…

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  14. macstarter u 15:03, 14.12.2009.

    @Šime Šoić @m u- razvijaju ekrane koji imaju dva moda, e-ink(crno-bijeli, troši malo energije) i lcd(klasičan ekran) u jednom

    A sada kada o tome razmislim, dosta se slaže u priču, prototip ima 9 incha i namjenjen je za MID uređaje, a prvi proizvod s takvim ekranom se, prema proizvođaču, očekuje tokom iduće godine

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  15. ray u 17:27, 14.12.2009.

    Jel’ to novi Ikea on-line katalog? :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  16. Katarina u 00:25, 15.12.2009.

    Tablet u svrhu prijenosnog računala, mobitela i internet stroja je super ali….

    nikako mi se ne sviđa ideja elektronskih knjiga općenito. Za neke kraće tekstove OK, ali zaboga miloga, pa nećemo valjda čitati Dostojevskog na tome. Čini mi se da da civilizacija ide ka tom smijeru da je važnije kako (čitati) nego što. I pri tom biti što više “coooool”. A da sve te Star Trek nabrijane čitače pitaš tko je Eric Arthur Blair malo tko bi znao…bez Googlanja.

    Zar nije totalno debilno umarati oči na nekakvom ekrančiću i satima buljiti u tekst. I to još kad svi kao brijemo na ekologiju, a bar se knjige mogu printati na ekološkom papiru. A za ovo treba i elektronika i baterije koje baš i nisu eco friendly… a u koju svrhu? Da ne umorimo naše cyber ručice od okretanja pravih stranica knjiga.

    Alan Ford na LCD-u, bez mirisa starog požutjelog papira?… thanks, but no thanks

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  17. m u 09:50, 15.12.2009.

    @Katarina, slažem se s tobom u više stvari. E-čitači knjiga možda jesu kul za neku beletristiku u prolazu. Ali što recimo kad ja skinem knjigu u kojoj imam zadatke za rješavati? Ili recimo samo želim kad učim črčkati po njoj da sam sebi objasnim ili nacrtam nešto kako bi lakše shvatio i zapamtio, a i imao podsjetnik ako ću ikada ponovno prolaziti kroz gradivo. E-čitači možda jesu kul jer su nešto novo, međutim nisu nikako zamijenili knjige još uvijek, nisu došli na razinu knjiga. A glede ekologije, to je trka na duge staze jer kad kupiš samo 10 knjiga vjerojatno nisi ušparao, ali kad kupiš već 100 knjiga možda jesi. :) Relativan pojam i zapravo se s e-čitačima ekologija koristi kao marketinška svrha. Digresija - zeleni marketing je nešto što je postalo kul danas, ne samo zbog zatopljenja, nego i zato jer se ljudima daje lažni osjećaj da su napravili nešto dobro pa da ih ne grize savjest.
    No, z asada ne bih išao kupovati e-čitač. Razmatrao sam kindle kad je počela njegova prodaja za Hrvatsku, ali sam odustao. Rekoh, oću radije iPod nano (koji još nisam kupio) pa ću za njega šparat. XD

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  18. Toni Milovan u 11:27, 15.12.2009.
    Toni Milovan

    Hehe, Katarina i ja definitivno imamo suprotna stajališta u svemu.

    Ja naime e-knjige čitam već godinama. Cryptonomicon od Neala Stephensona sam pročitao na Visoru, a to čudo ima preko 1000 tiskanih stranica. Odnedavno e-knjige uredno i bez problema čitam na iPhone-u, a uskoro kupujem i Kindle.

    E-čitači imaju puno prednosti nad knjigama, od trenutne dostupnosti, preko prenosivosti, do toga da je tekst u njima potpuno pretraživ. Knjige o programiranju npr. uopće više ne kupujem u tiskanom izdanju.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  19. Vlado u 19:39, 15.12.2009.

    Odličan Lukin osvrt na nadolazeći Tablet! I točno je da mi još ne možemo sagledati cjelokupnu sliku što će nam taj uređaj donijeti. Da me je netko prije pola godine pitao hoće li mi takvo što trebati odgovor bi bio ne. Ali danas… lagano se nazire što Apple želi: uređaj koji će objediniti najbolje od onoga u čemu su već najbolji - iPod (iTunes, glazba, film, igre), iPhone (komunikacija, net, appStore) i MacBook prijenosnike + eBook reader. I ne sumnjam da će to biti dizajnerski dojmljivo upakirano.

    Kad su ljudi zamišljali kakav će biti appleov mobitel upravo su to i zamišljali: mobitel. A dobili smo uređaj koji radi sve što možemo zamisliti (i puno više od toga) + telefon. Uvjeren sam da će tako biti i sada, ljudi zamišljaju appleov Kindle a dobit ćemo nešto bez čega nećemo moći zamisliti život za dvije-tri godine.
    Da se razumijemo, i ja volim čitati knjige, mrzim čitati sa lcd-a ali ne sumnjam da će me Steve Jobs uvjeriti u suprotno :-).
    Što se tiče Katarinine opaske, tko će čitati Dostojevskog sa ekrana, načelno se slažem, ali bolje da ga se čita i tako nego nikako. Nemojmo se zavaravati, ljudi vrlo malo čitaju pa bi i to bio ogroman korak naprijed + lakša dostupnost lijenim klincima kojima su knjižnice terra incognita.
    I sam sam ponosni vlasnik male i lijepe kolekcije kvalitetnih stripova i ne želim se odreći daljnje kupovine knjiga ali ne zaslužuju sva izdanja kupovinu u papirnatom obliku (osim toga to zauzima puno mjesta). Lijepo je imati izbor, pročitaš na tabletu pa ako ti se svidi kupiš i na papiru (kolekcionari su čudaci :-)).
    Kao što već imamo svu svoju omiljenu glazbu i filmove sa sobom, tako ćemo sada imati sve to i još i omiljene knjige, stripove, časopise, udžbenike, slike i još sva čuda iz app storea. I surfanje u krevetu :-).

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  20. Katarina u 21:36, 15.12.2009.

    @Vlado
    “…Lijepo je imati izbor, pročitaš na tabletu pa ako ti se svidi kupiš i na papiru (kolekcionari su čudaci :-))….”

    Načelno točno ali, tako su govorili i za MP3… skineš s neta, poslušaš pa kupiš CD u punoj kvaliteti… baš!

    @Toni
    Please… nemoj me loše shvatit, ali nekako mi se čini da jako uživaš u tome da prednjačiš u svemu najnovijem po principu “no matter what”… kao neki fetiš…jel da? (znam, sad će Toni “isto kao i ti da mene zajeb…”)… al dobro zezam se malo… no hard feelings

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  21. Mihael Šanko u 22:56, 15.12.2009.

    Meni se ne sviđa ideja da Tablet vrti iPhone OS ili bilo što slično iako i to ima svojih prednosti. Iskreno, više bi volio vidjeti tablet sa full OSXom gore, no kad razmislim o činjenicama koje je Luka iznio u članku, mislim da ćemo ipak dobiti takav tablet kojeg ja neću niti htjeti kupiti…

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  22. rope u 10:35, 16.12.2009.

    Ja sam u zadnjih par godina također sve više počeo čitati ebook-ove, najprije na Palmu, sada i na iPhone-u. Čak ni na tim malim LCD-ima to nije problem, a e-ink tehnologija je stvarno fenomenalna. Ne znam čemu toliko protivljenje.

    I znate što, 99% knjiga koje sam tako pročitao sam i kupio, za razliku od posuđivanja u knjižnici. Posebno je to zgodno na putovanjima, kada nemam ni mjesta ni želje tegliti u prtljazi dvije knjige + nešto debelo stručno, a radije ću čitati nego buljiti u TV, kad se vratim u hotel.

    Ako će Apple tablet imati “dvostruki” ekran, tj. eink i lcd u jednome (što već postoji) to će biti puni pogodak i moglo bi napraviti revlouciju u digitalnom izdavaštvu, kao što je ipod+itunes+itunes store kombinacija, tamo gdje postoji, napravila u glazbenoj industriji.

    I ja imam određenu ljubav prema žutom papiru i flekovima od majoneze na knjigama iz knjižnice, ali ebook koncept, implementiran na Kindlu ili nečem sličnome, potpuno prertaživ s mogućnošću stvaranja bilješki, pozivanja rječnika i direktnog otvaranja referenci na netu (Ili interaktivnih mapa, recimo, kod beletristike) je naprosto genijalan.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  23. Apple iSlate tablet računalo – kada, koliko i ponajviše… što? | Netokracija u 11:26, 29.12.2009.

    [...] Što bi nam još Appleov tablet mogao ponuditi otkrijte na MacKorisnikuovu pogledu u budućnost Luke Sučića. [...]

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  24. Tablet revolucija | Mihael Šanko u 19:51, 07.01.2010.

    [...] što otvara nova tržišta, poput novih specijaliziranih online trgovina knjigama. Luka je u svom članku na MacKorisniku iznio zanimljivo razmišljanje na ovu [...]

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)

Ostavi komentar




Pretplati se na odgovore bez komentiranja članka:

Tagcloud:



RSS

Newsletter

Vidi top 100