Funkcionalnosti koje nedostaju: multitasking

Toni Milovan

Objavljeno 29.01.2010. Objavio/la: Toni Milovan
U sekciji Hardware |

Kako se rasprave o iPadu ne stišavaju sad ćemo eto otvoriti Pandorinu kutiju i u seriji članaka običnom dedukcijom pokušati vidjeti zašto su u Appleu napravili cijeli niz neshvatljivih poteza u vezi iPada. Članci ne bi trebali biti Apple apologetika, već pokušaj da bez uvida u interne informacije shvatimo zašto je učinjeno to što je učinjeno.

Iako nam je aureola već pala čim smo ustvrdili da iPad nije razočarenje, te smo napokon svrstani među Apple fanatike (a držali smo se dobre dvije godine), i ni racionalno sagledavanje pobrojanih propusta nam neće pomoći u popravljanju reputacije to jednostavno moramo napraviti, pa idemo redom.

Multitasking

Još jednom, bez ulaženja u raspravu je li nedostatak multitaskinga ključni nedostatak iPada i je li on nužan ili nije za ovu kategoriju uređaja, pokušajmo vidjeti zašto ga na iPadu nema. Prvo, svatko tko je pogledao kako funkcionira iPhone OS mogao je uvidjeti da se radi o nekoj vrsti unix operativnog sustava koji sam po sebi ne može ne podržavati multitasking. Dovoljno je instalirati nekakav terminal klijent i standardne unix alate, te prošvrljati po sustavu da bi se u to uvjerili.

Znači multitasking je u OS-u podržan i štoviše Apple ga koristi za svoje aplikacije (iPod, telefon, razne notifikacije), a i hardver bi se trebao s tim nositi. To pak znači da je developerima arbitrarno zabranjeno korištenje ove funkcionalnosti, a ako je to zaista tako onda se radi ili o čistoj pakosti od strane Applea (jer s poslovnog aspekta razloga za nedozvoljavanje ove funkcionalnosti nema) ili za to postoji neki drugi razlog. Ako je pakost onda za Appleovu platformu ne treba razvijati softver i Appleove proizvode ne treba kupovati. Ako nije pakost, što bi mogao biti razlog?

Ja za razliku od većine ne držim da je osnovni razlog za to potrošnja baterije i vidim jedno drugo moguće objašnjenje. Apple za razliku od svih drugih više pažnje posvećuje sučelju od bilo čega drugoga (sami odlučite je li to dobro ili loše) i jedna stvar im je posebno važna. To je takozvana “responsivnost” sučelja odn. sposobnost da uređaj trenutno reagira na korisnikove instrukcije. Da nema sekunde, dvije ili čak i više zadrške između dane instrukcije i reakcije sučelja. Dovoljno je samo usporediti “scroll” na iPhoneu, sa “scrollom” na bilo kojem drugom “touchscreen” telefonu.

Da bi sučelje reagiralo trenutačno ili preciznije rečeno gotovo trenutačno, uređaj mora u svakom trenutku imati slobodne resurse. Kako procesorske, tako još važnije memorijske. Pokretanje više aplikacija istovremeno prije će ili kasnije dovesti kako do preopterećenja procesora, tako do potrebe za aktiviranjem swap memorije. Svatko tko je malo promatrao rad modernih operativnih sustava zna da je swap nužno zlo, ali i ubojica responsivnosti i aplikacija i sučelje, te da želimo li imati trenutačan odaziv sučelja u svakom trenutku, ne smije doći do pretjeranog korištenja virtualne memorije.

E sad, brzina odaziva je kod dodirom upravljanih sučelja još važnija nego na uobičajenim sučeljima i držim da su u Appleu odlučili žrtvovati multitasking kako bi bi osigurali brzinu odaziva. Multitasking je naravno i dalje tu, ali je rezerviran za ključne operacije, a koje su operacije ključne odlučivati će isključivo Apple. Opet neću ulaziti u to koliko je to dobro ili loše, no na taj način osigurano je da uređaj uvijek ima “dovoljno” raspoloživih resursa za besprijekorno funkcioniranje.

S druge strane teško je još ocijeniti jesu li brzina i responsivnost sučelja zaista važniji od multitaskinga, pa ću zaključiti time da će se ukoliko radnje i operacije na iPadu budu brze, glatke i besprijekorne nedostatak multitaskinga među aplikacijama moći oprostiti.

Ukoliko pak toga ne bude Apple će imati puno posla oko objašnjavanja zašto multitaskinga nema.


Tagovi:

 

Komentari:

55 komentara na “Funkcionalnosti koje nedostaju: multitasking”

  1. mapet u 21:32, 29.01.2010.

    Trenutno na mom iPhoneu radi 23 procesa! Što to nije multitasking? Safari Mail i Phone rade uvijek simultano. Trenutno je i podignuta aplikacija s kojom to vidim. Znači rade 4 aplikacije! Phone aplikacije nema na iPadu. Pa što nisu mohli staviti da se smiju vrtiti bar 2 aplikacije. I to bi puno pomoglo. Bar sa chatom.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 0 (+4)
  2. mapet u 21:33, 29.01.2010.

    i zaboravio sam napisati da mi je bilo slobodno 124 MB memorije

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 0 (+2)
  3. Mihael Šanko u 21:48, 29.01.2010.
    Toni uvjek ima mišljenje koje je drugačije od većine, ali je uvjek u pravu ;) Thumbs up! :D
    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 9 Thumb down 7 (+2)
  4. iLac u 22:07, 29.01.2010.
    Svaki normalni čovjek bi kao razlog rekao da je to Apple napravio zato jer je nesposoban napraviti multitasking uređaj koji neće “štekati”. Nisam baš neki programer ali znam da je u linuxu moguće trajno rezervirati dio resursa za os. Multitasking i responsivenes nisu međusobno isključivi, osim u slučaju kada se radi o Appleu.
    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 4 Thumb down 7 (-3)
  5. Toni Milovan u 22:09, 29.01.2010.
    Toni Milovan
    @iLac: nije problem rezevirati resurse za OS, nego ograničiti onaj drugi za aplikacije. Linux šteka kod velikog swapanja kao i svaki drugi OS. OS X još najmanje od njih.
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 7 Thumb down 1 (+6)
  6. iLac u 22:14, 29.01.2010.
    Svaki normalni čovjek bi kao razlog rekao da je to Apple napravio zato jer je nesposoban napraviti multitasking uređaj koji neće “štekati”. Nisam baš neki programer ali znam da je u linuxu moguće trajno rezervirati dio resursa za os. Multitasking i responsivenes nisu međusobno isključivi, osim u slučaju kada se radi o Appleu.
    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 4 Thumb down 6 (-2)
  7. Toni Milovan u 22:18, 29.01.2010.
    Toni Milovan

    Ok, imaš pravo :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 3 Thumb down 4 (-1)
  8. Soffoklo u 22:22, 29.01.2010.

    @iLac - evo tvoj linux zato ima savršene multitasking komentare ;-). NHF, nisam odolio.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 2 (+2)
  9. Filip Radelić u 22:28, 29.01.2010.

    Inace Safari, Mail, iPod i ostale aplikacije koje mogu radit u pozadini se gase cim “prednja” aplikacija dode imalo blizu iskoristenja memorije. Ako iPad stvarno ima samo 256 MB rama, onda tu jednostavno nema prostora za multitasking, pogotovo ne s tako velikim appovima koji ce bit visestruko gladnije memorije od iPhone appova.

    Trebali su stavit gigu rama pa bi moli omogucit multitasking i bili bi svi mirni.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 0 (+4)
  10. iLac u 22:28, 29.01.2010.

    ftw - ie + wine sux :) Izgleda da ipak jesam dobar dev kada znam da je moguće rezervirati i ograničiti sve, to čak i fcking win mogu napraviti od verzije 3.1.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 3 (-1)
  11. mapet u 22:36, 29.01.2010.

    Imam filing da je novi iPhone/iPad/iPod OS na pomolu i da će nas on ugodno iznenaditi! Ili sam preoptimističan???

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 1 (+1)
  12. Toni Milovan u 22:38, 29.01.2010.
    Toni Milovan

    @mapet: ti si fanboy :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 2 (+2)
  13. mapet u 22:40, 29.01.2010.

    jesan ;)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 3 Thumb down 1 (+2)
  14. mapet u 22:46, 29.01.2010.

    Ma, bilo multitaskinga ili ne, ja ću ga kupiti! Samo me brine cijena. Po mom proračunu, model od 32 GB bez 3G, bit će 4.749,00 kn, a to je too much!!!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 0 (+2)
  15. planta u 23:23, 29.01.2010.

    @mapet iPhone 3gs 32gb u simpa paketu ti kod nas košta oko 4800 kn (u americi 500$), iPad ce u americi biti 600$ (32gb, wi-fi) tako da nevjerujem da ce iPad koštati “samo” 4749 kn..

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 2 (-2)
  16. mapet u 23:29, 29.01.2010.

    @planta Mislim da T-mobile nije dobar za uspoređivanje. Ipak je iPod uređaj koji nije vezan za nikakvog mobilnog providera. Bar ne za sada. Pametnije je to usporediti sa Mac miniem 599$, kod nas 4.749,00 kn. Ali ko zna… kod nas sve naopako.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 0 (+2)
  17. mapet u 23:29, 29.01.2010.

    iPad ne iPod!!! kvragu

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 0 (+4)
  18. Max u 00:34, 30.01.2010.

    Eh Toni, nemoj se ljutiti al pretacemo rasprave iz proslog threada samo u novi - svaki “objektivan” clanak u kojem pises ili o prednostima ili o nedostacima iPada se svodi na to da branis Appleove odluke. Jel bi ubilo Apple da malo kritiziramo odluke koje smatramo granicnima? Hebiga, cak bi mozda i pomoglo da dobijemo te neke featureve brze cak… cak i gizmodo ima clanak nekad s jedne i druge strane…

    Ako je tvoj argument da nema multitaskinga jer Apple zeli poboljsati responsivnost sucelja - pa onda izvini al hebes takav uredjaj gdje s novom generacijom 1ghz A4 appleovog procesora, 2gb rama i solid state diskom - taj uredjaj ima problema s responsivnosti sustava ako pogoni chat, preglednih slika i browser istovremeno.

    Ja na iPhoneu pogonim Backgrounder s par aplikacija istovremeno cijelo vrijeme - i nemam problema s responsivnoschu sustava - jedino imam problema sto je stvarno ruzno i neintuitivno to tako raditi kako je Backgrounder hacknuo… al cak kod iPhonea koj je prvo telefon i djepni uredjaj to mo

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 3 Thumb down 3 (0)
  19. dembow u 00:34, 30.01.2010.
    izgleda da jedino MacKorisnik hvali taj uređaj. stvar je sama po sebi veliki tanjur koji izgledom podsjeća na iPhone. softver je već druga stvar, ali ipak nešto s čime bih se radije služio na Macu ili iPhone-u. smiješno je kako se govori da je to uređaj za prosječne ljude (mamu, baku, šogoricu, sestru) budući da su prosječni ljudi upravo to - prosječni, i nemaju love za bacanje na aluminijske tanjure s kojima će pregledavat zadovoljna.com, čitat mailove svojih ljubavnika i kupovat knjige.

    sudbina iPad-a je u rukama zatupljenih amera, žestokih Apple fanatika i fensi šmensi šminker queer dečkića koji će zadovoljno mahat ručicama kad god im iPad klizne među prstiće.

    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 6 Thumb down 9 (-3)
  20. Max u 00:35, 30.01.2010.

    al cak kod iPhonea koj je prvo telefon i djepni uredjaj to mogu progutati - al kod stroja koji glumi kucno multimedijalno racunalo - ne mogu… (sorry progutano u zaru komentiranja :D)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 2 (0)
  21. iAnte u 01:32, 30.01.2010.
    Sam multitasking (ili bolje rečeno nedostatak istog) nije preveliki problem jer iPad nije zamišljen kao nešto na čemu bi trebalo istodobno radit više programa. Da ne bi bilo zabune, Apple ga ne zamišlja tako. Svaki korisnik želi multitasking.

    Ali to nije preveliki problem. Jednostavno ga ljudi kojima treba više programa odjednom neće koristiti (kupovati). A jako puno ljudi koristi više aplikacija odjednom. Meni je sad otvoren Safari, Word i iTunes. Ali to je problem onoga tko želi prodavat iPad.

    Po meni je ključno kako će iPad ispunjavati one zadaće koje može i radi kojih ga ljudi kupuju. A, poznavajući Apple, ispunjavat će ih jako dobro. Samo hoće li to biti dovoljno? Meni neće.

    Ako je namjenjen pregledavanju interneta u ‘najboljem browseru na svijetu’ onda mora zaista moći prikazati svaku stranicu. Svaku! mislim da će nedostatak flasha biti veći problem nego multitasking. I uopće ne očekujem da se ovo promijeni kad dođe 4.0 OS. Jer sve se to očekivalo od prvog iPhonea i ništa.
    Neke se stvari ne mijenjaju.

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 8 Thumb down 0 (+8)
  22. RipIT u 04:10, 30.01.2010.

    Ovo grafika je tocan sazetak sto ja mislim o iPadu ;-)
    http://www.9to5mac.com/files/Screen%20shot%202010-01-29%20at%205.26.31%20PM.png

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 4 (-2)
  23. Filip Radelić u 06:07, 30.01.2010.

    @Max da ima 2 gige rama, uopce ne sumnjam da bi imao odmah i multitasking, al nazalost ima samo 256 :(

    Al ajmo malo realno pogledat, sta bi vi ljudi tocno koristili na takvom uredaju u isto vrijeme? Glazbu s iPoda mozes slusat. Glazbu s radija takoder mozes slusat (kao stream otvoren u Safariju). Chatat ces takoder moc jer postoje i web appovi za to, a imat ce i svaki nativni chat app koji drzi do sebe ugraden browser (sto nije problem napravit jer je UIWebKitView na raspolaganju developerima i browser s address barom i historyem se moze ugradit s nekoliko 10aka linija koda, bez toga, znaci npr. kao u tweetiu ili fb appu, s dvije). Nista drugo mi ne pada na pamet trenutno.

    iPad Human Interface Guidelines propisuje da se sve sto se dogada u appu sprema pri zatvaranju tako da pri sljedecem otvaranju bude kao da nisi ni zatvorio app. Uostalom, tu su i push notifikacije… :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 1 (+1)
  24. Filip Radelić u 06:12, 30.01.2010.

    Najveca greska koju je Apple zapravo s ovim predstavljanjem napravio je sto nisu pokazali 10% novih mogucnosti, nego su se fokusirali na ono sto iPhone i iPod touch vec mogu, a developerima su opet nabili NDA pa ne smijemo svijetu rec radosne vijesti :(

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 1 (+3)
  25. axis u 07:45, 30.01.2010.

    Nadam se da će izaći iPhone OS 4 koji će imati omogućen rad u pozadini još ponekih aplikacija da se razviju normalne to do/reminder aplikacije,obavijesti na lock screenu i sl., growl sistem HUD notifikacije(to bi bilo ekstra),
    ovako je cijelo koristenje iPhonea orijentirano većinom na multilmediu igre i kojekakve zajebancije
    želim više dobrih appova u kategorijama
    utility/productivity/business !

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 3 Thumb down 0 (+3)
  26. spiritualized u 11:24, 30.01.2010.
    nekako je i ocekivano da ce biti ovakve reakcije, cak i iz mac tabora koji ce mozda nesto i a priori voljeti a drugi ne.
    Ali nevjerojatno mi je da nitko ne spominje da Apple mozda niti NE ZELI da svako racunalo ima apsolutno sve mogucnosti
    naravno da imaju mogucnosti da naprave da ima i multitasking i kameru i full hd i tethering i da bude sve sto vi zelite, ali NE ZELE DA TO TAKO BUDE, kao prvo jasno je napomenuto da to nije primarno nego sekundardno racunalo, nije niti namijenjeno za nekoga tko ripa dvd-ove i kompajlira kernel niti treba biti
    Zasto je tako tesko pretpostaviti da sa namjerom to rade da ukazu vecini ljudi koji misle da im treba nekakav pc sa 4 gb rama a kliknu na animaciju na kojoj pise da su milijunti posjetitelj stranice i da su pobijedili na nagradnoj igri :D
    A i na kraju, cemu toliki i konstantan hejt prema svemu tome, nitko ne mora to kupiti niti je prisiljen, ako vam ne odgovara vizija onda uzmete macbook pro i na njemu koristite sto zelite
    Ovo je direktno usmjeren uredjaj, bez distrakcija i radi najbolje za ono sto je namijenjen ,niti ne zelim da mi svaki uredjaj ima sve, no i inace ljudi imaju problema sa neofobijom, dok nekakva potvrda u vidu kako je to u biti super koncept ne dodju na vidjelo kroz izvjesno vrijeme
    S toga opustite tenzije i kupite ili nemojte, samo komentari: moja nokia je bolja ,htc ima widgete i slicne su svugdje uperene, i vec su i same po sebi ridikulne,te ih molim te prestanite koristiti,kao i ulete djevojcicama : umoran sam od hodanja po zvijezdama u tvojim ocima :D
    No kada ljudi naviknu na lose kao na nekakvoj sklepanoj masini sa crackanim xp-om koji trebas modati cim instaliras nije ni cudo da ne mogu shvatiti niti percipirati ovakvu viziju ili zelju za izbjegavanjem takvog iskustva koje dozivljava svaki novi korisnik - Manje je vise…
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 13 Thumb down 2 (+11)
  27. Nikola u 12:00, 30.01.2010.

    Mislim da se ponavlja prica kao i kod iphona. Njemu fali dosta toga, ipak je los za ono sto telefon treba da ima, i stojim iza toga da je u pitanju extra PDA koji moze i da telefonira. Sa svim nedostacima ipak moze da se zivi i zadovoljan sam. Isto ce biti i iPad. Extra kvalitetan gadget sa velikim ogranicenjima i ko moze to da proguta bice zadovoljan.
    Ali, uzasno me iritira kad se spomene neko ogranicenje ili nedostatak, apple fanboyovi odmah skoce “Koji ce ti to q-rac, to ti ne treba, ako ti smeta uzmi nokiu, netbook ili stogod”. Pa pobogu koliko smo cekali na yebeni Copy Paste! Ne bih se mnogo sekirao, ali imam Mbp 17″ koji je masina bez kompromisa, sa fantasticnim OS-om koji jede malu decu. Ma prastari iMac, prva generacija, je sa Tigrom letela. Od firme koja je pravila tehnicke dragulje dobili smo firmu koja pravi fancy gadgete.
    Samo setimo NeXTa i Cube racunara, i sta sad pravi Jobs….. iTepsija.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 5 Thumb down 4 (+1)
  28. Mladjan u 12:02, 30.01.2010.

    @spiritualized
    Lepo zbori covek…

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 3 (-2)
  29. NenadX u 12:16, 30.01.2010.

    Znaci li to da nemozes citati knjigu i slusati muziku u isto vrijeme?
    Pa na sistemu 7 se moglo rezervirati kolicinu memorije pojedinom programu i nikad nije bilo problema.
    Ocigledno treba pricekati ver.2 kada ce pompozno najaviti multitasking kao nesto sto su upravo izmislili.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 4 (-3)
  30. Toni Milovan u 13:15, 30.01.2010.
    Toni Milovan

    Ma… kakve koristi ima od rezerviranja memorije ako je pokreneto 6 aplikacija koje rezerviraju po 50M, a na raspolaganju je npr 256M. Zato multitasking traži virtualnu memoriju, a tada se ne može jamčiti trenutni odaziv.

    To je tako na bilo kojem OSu danas i ako mi sad netko kaže da su XP, Sedmica, Gnome, KDE i čak SL u takvim situacijama u stanju ponuditi trenutni odaziv to znači da jednostavno ne pričamo o istom trenutnom odazivu :).

    Ja znam da su ljudi većinom naviknuti da se strpe sekundu-dvije za sučelje da odreagira ali to nije trenutni odaziv o kojem se ovdje govori.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 5 Thumb down 1 (+4)
  31. d1a u 14:05, 30.01.2010.
    iPad nije racunalo. to je potpuno novi nacin interakcije sa digitalnim kontentom, nesto sto je doslovno namjenjeno mojoj mami (i meni, hvala bogu). Jedini nedostatak je sto nema Flash, to je naprosto kretenizam. Zasto nema multitaskinga? NIJE POTREBAN. Zasto Bugatti Veyron nema kuku? komad zeljeza koji je vec 100 godina prisutan u auto indrustriji i tako jednostavan za implementirati. Veyron ima sve preduvjete, dovoljno jak motor da vuce i prikolicu i punicu u njoj…. pa ju nema?

    iPad nije za svakoga, hoce li ga ljudi prihvatiti budemo vidjeli. Ja se nadam da hoce, da ce mo gostima pokazivati kucne albume na iPadima, da ce mo na plazi crtati, u tramvaju citati knjige na istim ti uredjajima…. raditi jednostavne svakodnevne stvari na uredjaju koji je isto tako jednostavan kao i radnje koje radimo od djetinstva.
    A svi vi koji zelite rendati u Mayi, iChatati i pisati poslovne dopise, tweetati i igrati tetris u isto vrijeme SVAKA CAST, ja jos nisam na tom stupnju razvoja, nazalost :)

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 9 Thumb down 1 (+8)
  32. Mladjan u 14:29, 30.01.2010.

    @NenadX
    iPad IMA multitasking, samo sto je ograniceno developerima njegovo koriscenje. Evo ja u isto vreme imam 3 pokrenuta procesa:
    http://img692.imageshack.us/img692/5749/webygo.jpg
    Sto znaci da mozes da slusas muziku ili razgovaras dok radis bilo sta drugo!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 0 (+4)
  33. Max u 14:45, 30.01.2010.

    Hm jucer sam bio siguran da sam na nekom siteu citao da se radi o 2gb al ga danas vise ne mogu naci - od kud potjece vijest o 256mb?

    Mada na to postoje takodjer bar 3 odgovora:

    a) nedodavanje dovoljno RAMa (ako je istina) ne moze biti izgovor za multitasking - bar se to moglo lako i jeftino rijesiti

    b) multitaskinga je bilo i prije nego su ljudi poceli trpati u svoje masine ram u gigabajtima, 256mb nije malo molim lijepo

    c) virtualna memorija se takodjer moze upotrebljavati - pa mislim ta igracka ima flash hd - teoretski transfer mu je do 600mb u sekundi ili tako nesto…

    Mislim da se opaska nekog o rezerviranju memorije obicno odnosi na sistemske operacije….

    Ovo sto je Mladjan postao nije iPad multitasking (mada doci ce to i na njega valjda cim ga releasaju) nego Backgrounder na iPhoneu… meni takodjer prilicno dobro na mojem radi - jedino bi rado to ipak vidio bolje oficijelno rijeseno s boljim usabilitjem tj. laksim switchanjem….

    Sve ove stvari o tome da multitasking zapravo ni nije potreban meni osobno zvuce ko opravdanja tj. ja bi rado na nekom uredjaju kojeg kupim sam odlucio dal hocu vise aplikacija istovremeno ili ne - ako necu, uvijek mogu samo jednu imat pokrenutu. Al mislim da danas cak ni low-tech korisnici ne koriste samo jednu aplikaciju istovremeno tj. ako gledam svoju obitelj (koji su uz izuzetak mene low-tech korisnici) uvijek je to kombinacija worda, browsera, audio-swa i neke vrste chata (obicno video skypanja)….

    Jos samo da dodam - ovo da cemo jednog dana svi izvaditi u tramvaju svoj iPad i citat novine, lijepo zvuci al to je vise wishful thinking koje vise u novi film Tom Cruisea spada ;-)

    Ono sto mene osobno raduje da buduci da je Apple ovaj puta postavio cjenovnu granicu “relativno” nisko - bas me zanima sto ce sve dolaziti iz Kine i po kojim cijenama ;-)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 2 (-2)
  34. Filip Radelić u 15:40, 30.01.2010.

    @NenadX mozes slusat muziku, al ako npr. prednji app zatreba vise rama, prije nego mu se posalje memory warning, OS ce ubit sve pozadinske appove, pa tako i prekinut muziku. Nekih 100tinjak MB ce bit rezervirano za sam OS sudeci po iPhoneu, tako da 150ak MB ostaje na koristenje appovima.

    @Max nisam ni j anigdje nasao sluzbenu informaciju o kolicinu rama, al tamo gdje sam ista vidio pise 256, 2 GB jos nigdje nisam vidio. Ako ima 2 GB onda ce neki oblik multitaskinga bit 100%.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 0 (+2)
  35. Filip Radelić u 15:41, 30.01.2010.

    Btw pogledajte sta su do sad ljudi izlanuli o novostima koje Apple nije spomenuo http://www.engadget.com/2010/01/29/confirmed-iphone-os-3-2-has-support-for-video-calling-file-dow/

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 0 (+2)
  36. Toni Milovan u 16:39, 30.01.2010.
    Toni Milovan

    Argh :)))

    Ima računala i sa 4GB RAMA, pa sustav postane neresponsivan kad startamo previše aplikacija, ali sad ce me netko opet uvjeravati da je to samo je to samo zato jer developeri ne znaju napravit aplikacije ili zato jer nisam vidio drugo računalo od Maca :)

    Kako sam rekao moja pretpostavka ne mora biti točna, ali je kud i kamo razumnija od one da je to napravljeno iz ćefa, zato što ne znaju napraviti multitasking ili zato da bi više profitirali.

    Kad netko da razumniju, ja ću se rado složiti :)

    Do tada kako Filip kaze: “I rest my case”.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 0 (+4)
  37. Max u 17:28, 30.01.2010.

    Ne kuzim kakav je to argument? Po tome ce i racunala s 128gb rama imat problema - kao i ona s 256mb ne? Po tome ti sam sebe pobijas da je onda ram uopce bitan…

    Uopce mi u principu nisu bitne pretpostavke zasto multitaskinga nema - s tvoje strane zvuce uvijek (pa i u clanku gore) ko opravdanje - bitno mi je samo da za cak i za korisnike pocetnike treba barem neka vrsta multiskinga. I mislim svima je jasno da ce u sljedecoj verziji biti.

    Jedina razumna pretpostavka zasto to nisu napravili/stavili je jer im se zurilo i htjeli su ga stavit na trziste cim prije. Al to ih svejedno ne brani/spasava od zasluzene kritike pogotovo kad se pozicioniraju u segmentu “kucnog multimedijalnog racunala” a ne vise smartphonea tj. mobitela. Sam Jobs kaze da je iPad pozicioniran da se natjece/istrijebi Netbooke - pa ajmo ih onda usporedjivati s njima (bar bitne stvari).

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 2 (-2)
  38. Alko u 17:37, 30.01.2010.

    Sada sam isprobao ukljuciti preko backgroundera igo navigaciju ,slusao pjesme i igrao igru eliminate pro i nista nezapinje i odaziv je isti kao i da nije nista upaljeno tko da nevidim da je u tome problem.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 1 (0)
  39. Luka Sučić u 17:41, 30.01.2010.
    Luka Sučić

    @Max/Branca

    “Jedina razumna pretpostavka zasto to nisu napravili/stavili je jer im se zurilo i htjeli su ga stavit na trziste cim prije.”

    BINGO!

    jedna od mogućnosti anyway, Identična situacija kao i kod “native” aplikacija za iPhone u prvoj generaciji. A naravno i činjenica da je svaki prvi produkt nove kategorije iz Applea svojevrstan beta test, pa su im tako vrlo često AppStore/Cydia nepresušno vrelo ideja (iBooks/Copy/paste …) Što opet ne mjenja cijelu priču

    “Sam Jobs kaze da je iPad pozicioniran da se natjece/istrijebi Netbooke - pa ajmo ih onda usporedjivati s njima (bar bitne stvari).”

    Khm netko pomješao lončiće? Može quote ovoga gore? (istrijebljenje netbookova). Jasno mi je da ih je dobrano popljuvao ali baš da je rekao kako će iPad istrijebiti netbookove, ne sjećam se da sam igdje na Keynoteu primjetio. A pozorno sam pratio

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 3 Thumb down 0 (+3)
  40. Max u 18:06, 30.01.2010.

    Moze, evo ti direktno da ne daj boze ne trebas sam traziti:
    http://money.cnn.com/video/news/2010/01/27/n_apple_tablet_ipad_jobs.cnnmoney/

    Ako netko u otvaranju pljuje po netbookovima i onda kaze “we’ve got something better” - jel sam ja onda pomijesao loncice ili stvarno toliko emocionalno ulazis u rasprave da polako pocines vrijedjati?

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 2 (-2)
  41. Luka Sučić u 18:12, 30.01.2010.
    Luka Sučić

    Zbunjuješ me sa dva različita nicka, to slučajno ili imaš brata blizanca? :)

    “we’ve got something better” - jel sam ja onda pomijesao loncice”

    Naravno da jesi, potpuno pomješao lončiće ( i nema ništa loše i insulting u tome) Dakle :

    “Sam Jobs kaze da je iPad pozicioniran da istrijebi Netbooke”

    i CEO kompanije koji predstavlja novi proizvod i tvrdi da je njihov bolji od konkurencije?

    iPad će istrijebiti netbooke vs imamo bolji prozivod ? Go figure

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 0 (+2)
  42. Pogo u 18:26, 30.01.2010.

    Pa evo ti i treci - tak da se vise mozes na moje nickove koncentrirati nego na argumente, kad vec moras u svakom postu.

    1. ja sam rekao da iPad treba promatrati u kontekstu u kojeg se sam svrstao (konkurencija netbookovima)

    2. ti me napadas da nikad to nije receno

    3. ja ti pokazujem da ipak u tom simslu to receno

    4. raspravljamo semantiku i psihicko stanje jednog CEO kad predstavlja novi proizvod

    Ma dobro gle, kao sto sam mnogo puta rekao - ja sam takodjer Mac korisnik imam Macbook dugo godina, Mac mini, iPhone(ove) i jedan Touch - al svejedno ne daj boze vicem “car je gol” mjesto da ga pohvaljujem na novom ruhu. I da ostajem pri tome da se iPad sam svrstao u tu kategoriju (cak kao bolji od netbookova) a ne smijemu mu zamjeriti nedostatke u odnosu na netbookove - cak one koji nisu toliko nevazni kao ajmo eliminirati floppy ili zamijeniti paralelni port s USBovima…

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 2 (-2)
  43. Luka Sučić u 18:28, 30.01.2010.
    Luka Sučić

    I da kažem jednu na temu multitaskinga napokon :)

    Iskreno ja sam jedan od onih koji se iskreno i žarko nadao da će se na Keynoteu zaista dotaknuti iPhone OS 4.0 ( dobili smo “samo” 3.2) i iPad OS. u kojem sam (uvjereno sam tvrdio) zaista biti mogućnost multitaksinga)

    Razočaran jesam, pogotovo nakon par mjeseci druženja sa ostalim platformama koje tu mogućnost iimaju ( uz više ili manje uspjeha) od Palm Prea pa do Maema.

    Ono što me smeta poprilično je (osim što ga nema) je i to što nikako ne mogu dokučiti razlog tomu. I dalje gajim neke nade (pogotovo kada je pušten novi SDK i beta verzija OS-a koji se zove 3.2 a ne 4.0 kao svaki major update kod applea).

    i dalje se nadam da će na WWDCu predstaviti novi iPhone ali i novi iPhoe OS sa novim mogućnostima a između ostalog i mogućnošću paralelnog pokretanja i korištenja više aplikacija istovremeno, napredne multi player mogućnosti i da će napokon malo “pospremitiž” AppStore .

    Štoviše uvjeren sam u to i imam osjećaj da Apple odnosno Jobs nije baš sve rekao prilikom predstavljanja iPada i da bih se mogao iznenaditi na WWDCu

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 0 (+2)
  44. Luka Sučić u 18:29, 30.01.2010.
    Luka Sučić

    @pogo oh noez

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  45. Luka Sučić u 18:32, 30.01.2010.
    Luka Sučić

    Errm netočno :)

    “1. ja sam rekao da iPad treba promatrati u kontekstu u kojeg se sam svrstao (konkurencija netbookovima)”

    A ja kažem da ga tako možeš promatrati ali da ga je pametnije (vidjeti ćeš širu sliku) promatrati kao evoluciju iPoda i Iphonea (jer on to je)

    “2. ti me napadas da nikad to nije receno”
    Nop, ja samo govorim da nigdje nije rečeno da su najavili iPad kao nešto što će istrijebiti sve netbookove.

    “3. ja ti pokazujem da ipak u tom simslu to receno”

    još uvijek čekam

    “4. raspravljamo semantiku i psihicko stanje jednog CEO kad predstavlja novi proizvod”

    Jup, marketing? Čuo si za to pretpostavljam? :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 1 (+1)
  46. axis u 18:36, 30.01.2010.

    Čini mi se da su svi uključujući i Jobsa imali jasniju viziju kome je uređaj namijenjenm u trenutku izlaska iPhonea, dok kod iPada se još raspravlja za koga je napravljen, te nije za geekove, te nije za one.. da li mora imati multitasking ili ne…Dobili su love kao firma pa su pokušali progurati proizvod na tržište “app - ako prodje prodje”.
    Što ako apple u sljedećoj verziji iPAd SDK omogući multitasking?
    onda znači da im se stvarno žurilo izbaciti proizvod na tržište
    Ne vjerujem da će biti hit proizvod kao i iPhone, već u rangu Macbook Aira koji ruku na srce nije baš osvojio svijet

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 4 (-3)
  47. Macovac u 19:16, 30.01.2010.

    Slazem se. Smijesno je ipad nazivati evolucijom iphonea. Tvrdnja da je iphone evolucija ipoda je takoder malo nategnuta. Carevo novo ruho a? ;-)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 1 (0)
  48. icanic u 20:03, 30.01.2010.

    Kupit cu iPad i sluzit ce mi kao malo veci digitalni okvir za slike :-) jer za ostalo bas i nece ici :-)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 3 (-3)
  49. Kvak u 20:15, 30.01.2010.

    Da skuzili smo tvoje razocaranje nepostojanjem flux capacitora u ipadu we get it

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 3 Thumb down 0 (+3)
  50. mapet u 20:28, 30.01.2010.

    Mislim da mi je već slabo od ovih rasprava o iPadu. Predlažem ankete. Što je, tu je… Ne’ko će ga kupit’, a ne’ko neće. Sumnjam da će ikad moći vrtiti nekoliko aplikacija, osim onih koje Apple odredi. Flash će se izbaciti iz upotrebe jer će biti toliko korisnika koji nisu u mogućnosti pregledavati stranice, da će samo budale raditi u flashu. ;)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 0 (+4)
  51. Vanja T. u 22:16, 31.01.2010.

    Srecom komentari ostaju zapisani, nesrecom vecina ljudi se ne potpisuju pravim imenom i prezimenom vec se skrivaju iza nadimaka. Kako bilo, za dvije godine uvijek mozemo izvuci komentare i vidjeti koliko je tko bio u krivu ili jednostavno kratkovidan.

    A sad jedan zanimljiv link od jednog bivseg nevjernog Tome:

    http://stevenf.tumblr.com/post/359224392/i-need-to-talk-to-you-about-computers-ive-been

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 0 (+2)
  52. Linkokracija #7 – sve, samo ne Apple iPad | Netokracija u 23:20, 31.01.2010.

    [...] Funkcionalnosti koje nedostaju: multitasking, piše Toni Milovan Još jednom, bez ulaženja u raspravu je li nedostatak multitaskinga ključni nedostatak iPada i je li on nužan ili nije za ovu kategoriju uređaja, pokušajmo vidjeti zašto ga na iPadu nema. Prvo, svatko tko je pogledao kako funkcionira iPhone OS mogao je uvidjeti da se radi o nekoj vrsti unix operativnog sustava koji sam po sebi ne može ne podržavati multitasking. Dovoljno je instalirati nekakav terminal klijent i standardne unix alate, te prošvrljati po sustavu da bi se u to uvjerili. [...]

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  53. Tarkovsky u 11:50, 01.02.2010.

    iPad pokazuje put kojim idu kompjuteri. Samo profiće će zanimati konfiguracija i snaga i mogućnosti, a mi obični korisnici smo koncentrirani samo na SADRŽAJ koji dolazi kroz uređaj i na JEDNOSTAVNOST KORIŠTENJA uređaja.
    Svojedobno sam gledao film u kojem je jedan zid sobe ekran sa živom slikom šume, potokom koji žubori i jelenima koji povremeno prolaze. Stanar je u jednom trenutku glasom naredio da se pozove jedna osoba i u trenu se na zidu pojavio mali prozor, veličine televizora i uspostavljen je videopoziv. Šuma je i dalje bila na zidu. Na tom zidu se mogao pozvati bilo koji sadržaj u bilo kojoj veličini.
    Gledali ste Star Trek? Svi šetaju sa nekakvim interaktivnim pločicama umjesto bilježnice, knjige, udžbenika…
    Steve Jobs je učinio još jedan ključan korak i POKAZAO kako treba funkcionirati tablet. Nažalost, neće još dugo živjeti. Bio bi i dalje onaj koji od raspoložive tehnologije sklapa uređaj koji utire put budućnosti komuniciranja uz pomoć proteze. Naime, telepatija i bilokacija su prilično nerazvijene sposobnosti ljudske vrste. No i to će se vremenom promijeniti i ovakve rasprave neće više postojati i proteze nam neće trebati. No u ovom času je vrlo zabavno brbljati i nagađati kud sve to vodi.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 3 Thumb down 0 (+3)
  54. pablo u 00:40, 03.02.2010.

    Multitasking na iphone-u i ipad-u i sličnim uređajima nije potreban. Dovoljne su backround notifications (tako se to zove, zar ne?). Multitasking može samo smetati.

    Na telefonu koristimo feature po feature. I sad npr. kad u iphone-u pregledavam popis posljednjih poziva, imenik i sl. i stisnem home button te aplikacije se ugase. S druge strane na symbianu stisnem red button i neke stvari se ugase kako treba, neke ne. Bezveze.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  55. Milovan Zogović u 11:36, 04.02.2010.

    Zar smo zaboravili da zivimo u okrutnom kapitalizmu? Profit upravlja svime, pa i poslovnom politikom Applea.

    Mislite da apple u svom prvom iphoneu nije tehnicki mogao (ili mu nije palo na pamet) da ugradi 3G i digitalni kompas. Mogao je, ali su inzinjere sputali ekonomisti koji su odlucili da ISTU stvar prodaju 3 puta!

    Sta ocekivati od iduce verzije iPhonea? Naravno, kameru i sa prednje strane i video pozive. I svi ce pohrliti da kupe iPhone po cetvrti put.

    Sjetite se samo usb memorija. Prve su se pojavile sa 32 MB, da bi nakon svega par godina bile sa po nekoloko GB. Inzinjeri su u startu bili sposobni napravit fleshku sa velikim kapacitetom, ali su ekonomisti dali STOP: prodajmo ih vise puta svakom.

    Ovo se desava decenijama u SVIM oblastima consumer tehnologije i trebali bi se navic na to. Naravno, smatram da je potpuno pogresno i da je kapitalizam nevjerovatno usporio tehnoloski napredak.

    Multitasking na iPadu: DA! Ali za par godina, nakon sto nas dobro izmuzu i uz bombasticnu prezentaciju: “od sada mozete chatat i gledat slike” pffff

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)

Ostavi komentar




Pretplati se na odgovore bez komentiranja članka:

Tagcloud:



RSS

Newsletter

Vidi top 100