362

Toni Milovan

Objavljeno 27.02.2010. Objavio/la: Toni Milovan
U sekciji Software, Članci |

Nedavno me dok sam slušao zadnji MacBreak Weekly podcast Merlin Mann podsjetio zašto koristim Mac računala i zašto se bavim MacKorisnikom. Nije to zbog sjajnog i kvalitetnog Appleovog hardvera, jer nakon svih ovih godina rada s računalima i ne marim previše za hardver. Nije ni zbog sjajnog Appleovog OS X operativnog sustava jer me i Ubuntu linux može skoro jednako uspješno služiti, a i Windowse bih podnio da baš moram.

Mac platfoma mi je nezamjenjiva zbog za nju specifičnog softvera kojeg nigdje drugdje nema. Zbog svih ovih aplikacija o kojima pišem svih ovih godina i posebno zbog onih 20-tak koje svakodnevno koristim. Aplikacije na Macu su jednostavno “drugi svemir” u odnosu na ono na što smo se navikli na drugim platformama i teško je to dočarati nekome tko ih nije probao.

Zato ću se u sljedećih nekoliko članaka pozabaviti onom elitnom nekolicinom aplikacija na Macu koje su kod mene “isplivale” (i još uvijek plivaju) iznad svih ostalih, a vjerovati ćete mi, puno sam ih probao u ovih nekoliko godina. Toliko puno da i to zaslužuje poseban osvrt, pa evo ga.

Mnogi se novi switcheri na Mac (a često i ne samo oni) pitaju koliko se aplikacija može instalirati na Mac računalo bez ozbiljnijih posljedica po njegove performanse. I dok to naravno prvenstveno ovisi o kvaliteti izvedbe samih instaliranih aplikacija, najčešći odgovor jest “instaliraj slobodno što god hoćeš, nisu ti to windowsi”.

Držeći se te “preporuke” ja sam eto u proteklih nekoliko godina instalirao i instalirao sve i svašta bez brisanja. Mnoge sam aplikacije dobio od developera, mnoge sam kupio, a mnoge i nisam više pokretao nakon isteka trial perioda. Jedino na što sam pri tom pazio je da ne dozvolim da se previše toga pokreće kao “login items”

I skupilo se polako u Application folderu 362 aplikacije. Pri tome mislim na prave korisničke GUI aplikacije, a ne na CLI programčiće i alate. Reći da tolika količina instaliranih aplikacija ne utječe na ponašanje sustava bila bi laž. Na mom trenutnom računalu, godinu dana starom 13″ Alu Macbooku sa 2GB rama prije nekoliko mjeseci se počeo osjećati zamor. Ništa posebno, no pokretanje aplikacija trajalo je nešto dulje no obično. Otvaranje samog applications foldera je pak postalo poprilično sporo i cijelo se računalo “utormilo” iako Activity monitor nije pokazivao ništa neobično.

Da bi bio siguran da to ponašanje nije vezano uz specifičnu aplikaciju pogasio sam većinu helpera, servisa i menu itema i podrobno pratio koji procesi troše resurse, no ništa se neuobičajenog nije zbivalo, a računalo je i dalje bilo “umorno”.

Zatim sam odlučio obrisati viška aplikacije u tri ture po 50 komada, Nakon prve pobrisane ture računalo se učinilo neznatno bržim, nakon druge ture ubrzanje je bilo vidljivo, a nakon treće računalo se počelo ponašati kao friško instalirani Mac.

Trenutno su u Applications folderu 182 aplikacije (sve sa valjanim licencama) od kojih više ni jednu nemam srca obrisati i moj Mac radi “kao nov”. Naravno da mi ne trebaju sve te 182 aplikcije. Neke od njih su valja priznati poprilično opskurne i gotovo autistično specijalizirane, druge su normalne aplikacije koje besprijekorno obavljaju svoj posao, treće su pak primjer čiste genijalnosti i treba ih imati čak i da mi ne trebaju, no kako sustav ponovo “diše normalno” nema se potrebe riješiti ni jedne od njih.

Ali da odgovorim na pitanje s početka članka. Da, količina instaliranih aplikacija izgleda i na Macu utječe na performanse sustava, no dok god vam instaliranje ne izmakne kontroli i zadržite se u razumnoj granici do 200-tinjak aplikacija, na ne pretjerano starom računalu i pazite koliko je toga istovremeno aktivno nema razloga za brigu. Slobodno instalirajte i isprobavajte jer često su rezultati itekako vrijedni toga. Ja sam instalirao sve i svašta i ni u jednom trenutku sustav nije bilo potrebno reinstalirati.

S druge strane valja se zapitati što je to usporilo sustav kad Mac evidentno ne radi na način sličan Windowsima (nema registryja i dll-ova u kojima se skupljaju nepotrebni podaci), te kad instalirane aplikacije ionako nisu bile aktivne. Iako ne poznajem dovoljno “unutarnje” funkcioniranje sustava usuditi ću se pretpostaviti da sve to ima veze s prevelikom količinom datoteka u Application i Library folderima. Jednostavno nema drugog logičnog objašnjenja, pa mora da je problem u samom datočnom sustavu i potrebi operativnog sustava da stalno nešto čita iz tih direktorija ili u nekim operacijama vezanim uz to.

Da nije, sustav bi valjda jednako radio sa 200, 250, 300 i 350 instaliranih, a nekaktivnih aplikacija što ipak nije slučaj.


Tagovi:

 

Komentari:

40 komentara na “362”

  1. Ivan u 09:47, 28.02.2010.

    Dobro je ovo znati :).

    Nego mene zanima jedna stvar, neobicno pitanje ali ipak cu pitati: hoce li biti kakvih posljedica ako se obrisu aplikacije iz iLife paketa ili neke aplikacije koje dodju predinstalirane na sustav poput Mail, iWeb i slicno, znaci aplikacije koje i ne utjecu na sam rad sistema? Ne koristim ih jer imam alternative, a volim da se na sistemu nalazi samo ono sto mi treba i sto vise-manje redovito koristim. Simplicity :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  2. Grga u 12:36, 28.02.2010.

    Moguce je da se pristup u Applications usporio jer prilikom svakog pristupanja treba ucitati listu foldera (koje su zapravo aplikacije), pa onda iz svakog od tih foldera procitati ikonicu. Ima tu posla za disk..

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 0 (+1)
  3. branko u 16:48, 28.02.2010.

    mene zanima ,sta je sa aplikacijama ,koje spakujem recimo na drugu particiju hard diska…….a ne standardno u aplikacion folder….

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  4. Darko Kontin u 15:18, 01.03.2010.
    Darko Kontin

    Nema nikakvih problema sa takvim aplikacijama… ali ipak ako nisi 100% siguran što radiš najbolje je ne micat ih iz Applications foldera jer neke veće aplikacije još postavljaju razne foldere po sistemu koji su im potrebni za rad i gdje je podešeno da se aplikacija nalazi u Apps folderu.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 1 (+3)
  5. switcher u 21:58, 01.03.2010.
    ne bih se slozio sa napisanim u clanku. imam mbp 13 incha 2gb rama i slazem se da u vecini slucajeva radi bolje od pc racunala koja takodjer koristim… no koja je tocno svrha ove spoznaje, odnosno instalacije 300 aplikacija, kad si i sam naveo da svakodnevno koristis njih 20tak, zvuci mi kao krajnje neodgovorno ponasanje za bilo koji os, u ovom slucaju nepotrebno preseravanje…

    na pc racunalu imam instaliranih 50tak aplikacija i radi sasvim normalno, naravno prica je drugacija kada se pokrenu paralelno zahtjevnije aplikacije tipa jdeveloper + oc4j, sql developer i bla bla, to je razlog zbog kojeg sam i presao na os x i mogu rec da rade 10 tak % brze, bolje i pouzdanije nego na pc racunalu…

    ali ovaj clanak u biti pokazuje koliko se na ovim stranicama pumpa neka pompozna uber spreha na racun macova i applea… za promjenu bi bilo lijepo vidjeti neki clanak u kojem bi naveo sto tocno radis, sto je tocno produkt tvog rada na racunalu (ocito nerezonsko nainstaliravanje hrpetine aplikacija) pa da i korisnici u komentarima napisu sto rade i dosli bi do nevjerovatne brojke da vise od 70% njih drka kurac i bez ikakvog opravdanog razloga sebe smatraju nekim tech lumenima i poziciniraju se iznad svih i svakoga samo zato sto imaju macove, a u sustini su informaticki nepismeni…

    uzasno me frustira i gadi mi se taj cijeli pokret fanaticnog obozavanja i stovanja, te nevidjene kolicine samodopadnosti koja zbilja prelazi svaku mjeru… smijesno je kako svaki clanak pocinje recenicom kako je mac najbolji, super nema nikakvih mana, sve same prednosti, okay pa ako je sve to istina i ti to znas cemu stalno ponavljanjem, nisi ni svjestan da zvucis kao neki pristavi klinac koji se svaki put prije izlaska stane pred ogledalo i kaze si veceras cu zbarit, naravno da neces i da ces se rukovati sa predsjednikom prije spavanja…

    ocekivao sam puno vise od ovog sajta koji je jednostavno krajnje losa subjektivna trivija… daj se malo ugledajte na strane sajtove i pokusajte isfuravati manje subjektivne (totalno nebitne i nekorisne) dojmove, vise korisnih informacija cisto da vas ljudi mogu ozbiljnije shvacati, jer ovako zbilja ostavljate dojam incestoidne sekte u kojoj alfa muzjak nesto veli, a poluretardirani potomci bez imalo promisljanja hvale i slave svaku rijec…

    kladim se da ce rezultat ovog clanka biti to sto ce najmanje 20 budala sada krenuti sa instaliravanjem 300 aplikacija tak da se mogu pohvaliti kak na svom macu imaju 300 aplikacija, wow… a prije corke rukovanje sa predsjednikom… katastrofa koje nisu ni sami svjesni…

    p.s. fali ti jos tri pa mos zapjevati 365 od sase, tina i kedze koji su ti pretpostavljam najdrazi bend…

    pozdrav,
    switcher.

    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 22 Thumb down 26 (-4)
  6. switcher u 22:17, 01.03.2010.
    @Simplicity

    eto dokazao si da si racinalniji i pametniji korisnik od vodje Tonija koji ocito u maniri velikog gurua pomice granice stupidnosti.

    Mozes maknuti sve sto zelis konkretno za iWeb, brisi slijedece:
    preference file u Home Folder/Library/Preferences/com.apple.iWeb.plist
    domain file u Home Folder/Library/Application Support/iWeb
    iWeb.pkg u System Library/Receipts
    iWeb file u User Library/Caches

    malo zguglaj i sve odgovore mozes naci, ofkors ne ocekuj takve clanke na ovom sajtu…

    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 12 Thumb down 15 (-3)
  7. Darko Kontin u 22:28, 01.03.2010.
    Darko Kontin
    ja nisam vidio da je itko igdje napisao da se ne može cijeli iLife paket maknuti!? Niti da se preporučilo da se to ne smije radit.

    Naravno da se može odvuć sv eu smeće ili nekim appom poput AppCleanera i to izbrisati ako ti ne treba.

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 7 Thumb down 0 (+7)
  8. Filip Radelić u 23:28, 01.03.2010.
    Moram priznat da switcher ima dobrih arugmenata, iako ne kuzim taj bezobrazni ton prema Toniju i opcenito prostacenje.
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 16 Thumb down 2 (+14)
  9. switcher u 10:10, 02.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 10 Thumb down 19 (-9)
  10. Katarina u 10:17, 02.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 8 Thumb down 23 (-15)
  11. rope u 10:58, 02.03.2010.
    Opet ista priča i to već postaje suludo.

    Svatko na SVOJEM blog-magazinu-portalu (whatever), može biti subjektivan koliko god želi.

    Sloboda izbora, onima koje to živcira, omogućava da izaberu NE konzumirati (čitati, kupovati) određeni medij.

    Ja recimo smatram “Glas koncila” fašistoidnim glasilom retardiranih kretena. Ali im se ne javljam u svakom broju s pismom kako bih im to naglasio. Ne kupujem ga i ne čitam. Ako mi dođe u ruke, pogledam, potvrdim svoj sud i odložim.

    Zato ne razumijem motivaciju ljudi, koji se često javljaju s kritikama na račun tema, tona, subjektivnosti i ZAHTIJEVAJU da se ubuduće piše drugačije.

    Pa nije ovo javni medij…

    Iako nemam nekog posebnog razloga za braniti MK, koji mi je prije svega simpatični BLOG-magazin (zapravo) jedne osobe (TM), ne jednom je ovdje bio upućen poziv SVIMA koji žele/mogu/znaju da postanu autori.

    Slažem se da je bedasto kako se neki na svaki tekst javljaju s neskrivenim obožavanjem, ali to je samo “bedasto”.

    Ovo konstantno pljuvanje je za razliku od toga -otrovno.

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 24 Thumb down 6 (+18)
  12. Katarina u 11:19, 02.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 6 Thumb down 18 (-12)
  13. switcher u 11:27, 02.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 10 Thumb down 19 (-9)
  14. Darko Kontin u 11:44, 02.03.2010.
    Darko Kontin
    Zanemarit ću komentirat svoje prozivanje… jer očito sam pre glup da išta znam nego što Toni napiše ja samo naučim napamet i slažem se s tim :P

    I jučer sam komentirao i danas ću ponovit:

    Mac nije bez mana… svaka rasprava je dobro došla… uvjek postoji netko tko više zna i može na neku prednost/nedostatak baciti novo svjetlo koje drugi možda nisu vidjeli.

    Ali ajde molim vas… komentar koji vrijeđa, proziva i na totalno nekulturan i civilizirani naćin pokušava progurat neko svoje mišljenje jednostavno ću zanemarit. Pa da je sam Jobs napisao to.

    Ovdje je jedini problem što neki ljudi ne znaju lijepo argumentirano raspravljat. Ako si u pravu dokazat ćeš to kroz argumente, ako nisi nećeš, i sve 5…. netko će nakon takve rasprave ostat pametniji… nitko gluplji… a nakon ovakvih komentara osobno mi samo dođe da …….

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 17 Thumb down 3 (+14)
  15. Toni Milovan u 11:46, 02.03.2010.
    Toni Milovan
    Dragi switcher, žao mi je što to tako doživljavaš, pa ću probati odgovoriti na par pitanja.

    Zašto bi netko instalirao 300 aplikacija kad svakodnevno koristi 20-tak? Pa prvenstveno zato da bi mogao napisati 500-tinjak prikaza i recenzija.

    Zašto ih nisam obrisao? Zato jer donedavno za tim nije bilo potrebe. Ne radi se o kako ti kažeš “preseravanju” nego o prirodnom ponašanju nekoga tko tjedno instalira desetke aplikacija da bi ih mogao isprobati i o nekima od njih nešto napisati.

    Je li to stupidnost? Možda. Ali siguran sam da svi mi svakodnevno radimo i stupidnije stvari.

    Zašto su članci mahom pozitivni? Zato jer pišem o aplikacijama koje mi se dopadaju, na one koje bi se ne dopadaju ne želim gubiti vrijeme. Ako me to čini neobjektivnim, neka.

    Da si malo više čitao članke objavljene ovdje vjerojatno bi stekao dojam o tome što radim i možda bi ti se sajt činio manje navijačkim i možda malo više objektivnim, ali na kraju krajeva na tebi je da o tome sudiš.

    Ja ću samo opet ponoviti: i na windowsima i na linuxu sam radio puno dulje nego na mac-u. Na linuxu još uvijek redovito radim, na windowsima kad moram, no na mac-u radim s “guštom” i ne želim biti lažno objektivan i govoriti da su windowsi ili linux/gnome/kde u istom rangu. Nisu.

    Ja bih bio vrlo sretan kad bih na linuxu ili windowsima mogao raditi s jednakim guštom, no ne mogu i naravno da sam u tome subjektivan. Ipak, da si pročitao članak pažljivije trebao si shvatiti da se u njemu ne radi o hvalospjevu Appleu, nego third party developerima i da su third party aplikacije, a ne Apple razlog mog navijačkog stava. I to s razlogom.

    Ako te sajt baš tjera da budeš bezobran, a ti budi, ali realno nema protrebe za time. Mogao si i na ljepši način napisati kritiku i ona bi vjerojatno više djelovala na mene nego ovakav komentar, posebno što se (skoro) svi ovdje trudimo zadržati pristojnu atmosferu.

    I na kraju, na MacKorisniku uvijek ima mjesta za autore koji će kritički pisati. Već sam sto puta rekao, tko god želi napisati kritički članak dobro je došao. To što se ja ne želim baviti lošim aplikacijama, ne znači da o njima ne treba pisati.

    I skroz na kraju antimarketinška poruka svima koje ovakvi sajtovi nerviraju: ljudi nemojte se nervirati zbog gluposti, na netu ima gomila sadržaja i ne morate trošiti vrijeme na ono što vas nervira, pa čak i po cijenu da MK izgubi nešto čitatelja:).

    Peace :).

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 20 Thumb down 4 (+16)
  16. rope u 12:02, 02.03.2010.
    @switcher
    Naravno da ti nitko ne osporava pravo da komentiraš bilo koji tekst, uostalom zato postoje i komentari.

    Ali ti nisi dao objektivnu kritiku, niti si želio potaknuti raspravu o tome kako se MK može “popraviti”, nego ideš “ad hominem” i vrijeđaš. Ako si i imao konkretne sugestije, izgubile su se u želji da Toniju i svima ostalima kažeš koliko su(smo) glupi.

    Medij je po definiciji “javan” u smislu da je dostupan publici za konzumaciju. No “javni medij” je nešto drugo, a MK to nije.

    To je privatni blog-magazin, subjektivan (a kakav bi drugačiji i bio?) i ne ispunjava, niti želi ispunjavati niti jednu funkciju u nekom općem interesu javnosti.

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 13 Thumb down 1 (+12)
  17. Toni Milovan u 12:14, 02.03.2010.
    Toni Milovan
    Draga Katarina:), znam da karikiraš ali svejedno ću odgovoriti ozbiljno: naravno da sve aplikacije koje koristim kupim. Sve o kojima nešto napišem, ne. Jer za neke dobijem licencu, za neke je dovoljan trial period.

    Koliko sam potrošio na licence? Pa, vjerojatno nekoliko stotina dolara za shareware, a u svakom slučaju manje nego što sam platio računalo i puno manje nego sam s tim računalom zaradio.

    Nije to ni tako puno novaca kako ti se možda čini, niti je to previše glupo ponašanje. Kvragu, najčešće za 30-tak dolara čovjek dobije bezbolno apgrejdanje za cca 2 godine (često i dulje). Neka koristiš i 20-tak aplikacija to je cca 600$ koje ne potrošiš sve odjednom, već ih kupuješ tokom godinu-dvije.

    To je puno bolji deal nego kad moraš umjesto sharewarea koristiti mainstream aplikacije. Pa samo me Fireworks koštao duplo više od svog silnog sharewarea koji sam kupio.

    Zbog takvog deala, a i zbog kvalitete tih shareware aplikacija mislim da njihovi developeri zaslužuju naš rispekt i to je ono što ja ovdje pokušavam zastupati.

    Ako je to smiješno, neka je :).

    Peace :)

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 18 Thumb down 3 (+15)
  18. Filip Radelić u 12:20, 02.03.2010.
    @switcher imas potpuno pravo izrazit svoje misljenje, al stvarno nema potrebe za vrijedanjem. Sam si si kriv sto si to sve drzao u sebi dok nisi puko :P
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 13 Thumb down 3 (+10)
  19. rope u 12:40, 02.03.2010.
    @katarina

    Ne, ne bih ostavljao komentare ispod tekstova medija, koji me svjetonazorski, semantički ili temom uopće ne zanima, ili ga prezirem (u ovom primjeru “Glas koncila”, ili MK, ako baš hoćeš). To rade pacijenti i hejteri.

    I ti mi nekako spadaš u tu skupinu (s tom fiksacijom na principijelno ruganje konceptu kupovanja softvera), ali si u tome barem zabavna.

    Ne bi mi na pamet palo da nekome uopće pokušam osporiti izražavanje vlastitog stava o nekoj temi (pa tko sam ja da to radim?), ali osporavam vrijeđanje i bezumno kritiziranje samog koncepta blog-magazina (u ovom slučaju).

    Mislim, prigovarati privatnom blog-magazinu da je subjektivan je kao da prigovaraš ledu jer je hladan.

    Nije mi to jasno.

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 20 Thumb down 3 (+17)
  20. Katarina u 15:07, 02.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 7 Thumb down 18 (-11)
  21. rope u 16:00, 02.03.2010.
    @Katarina
    Pa pljuj(te) koliko god želite, ali si nemojte umišljati da ste jako konstruktivni. To je sve.

    Ja sam očito staromodan pa kad nemam nešto lijepo za reći u situaciji u kojoj imam izbora ne biti - šutim.

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 18 Thumb down 5 (+13)
  22. Mario Ribar u 17:18, 02.03.2010.
    Uh koliko nepotrebne rasprave oko broja aplikacija na macu. Ja ih imam 50 - tak i radim svaki dan 8 sati na imacu, i nakon 2 godine osjeti se sporiji rad. Da li je vezan za aplikacije i trosenje hardvera ili drugo nije bitno, bitno je da je usporio kao i svaki drufi os. Stoga dosta medusobnog vrijeđanja. Djelujete mi kao mala djeca koja hoce nesto dokazati. Ok svi imate svoje strane i argumente, i to je ok. 1000 korisnika, 1000 razlicitih iskustava. U nacelu dolazimo do odgovora da su sva racunala sranje i da nema savrsenoog racunala. Samo neki korisnici imaju manje sranja s nekim proizvodima a neki vise. Tesko je to izmjeriti.
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 16 Thumb down 1 (+15)
  23. Ivan Miklenić u 17:28, 02.03.2010.
    Iako nisam korisnik Mac-a, ponajviše zbog Jobsovog glavinjanja u duhovnim pitanjima, ipak ponekad navratim na ove stranice, potajice, sa svog PC-ja.
    Zgrožen sam korisnikom prekidač i njegovom netrpeljivošću koja nailazi na mlaki otpor, a kod tzv. katarine i na otvoreno odobravanje.
    Djeco, Sotona je u vama!
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 18 Thumb down 3 (+15)
  24. Filip Radelić u 17:32, 02.03.2010.
    ROFL na “korisnik prekidač” :D
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 16 Thumb down 3 (+13)
  25. rope u 18:06, 02.03.2010.
    ROFL na “ponajviše zbog Jobsovog glavinjanja u duhovnim pitanjima”.

    Hahahahaha!

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 14 Thumb down 1 (+13)
  26. Vanja T. u 08:32, 03.03.2010.
    Želim Katarini, sasvim iskreno od srca, da ako ima posao i šefa, da joj plaća kasni 10 mjeseci. Ako je pak sam svoj šef, da joj ukradu slijedećih deset poslova, te da joj ostanu nenaplaćeni.

    Vidjeti ćemo onda hoće li i dalje sa prezirom gledati ljude koji plaćaju licence, porez i ostalo.

    Sramota od čovjeka si, Katarina, strašno nešto. Ali ima vas još :)

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 29 Thumb down 5 (+24)
  27. Katarina u 10:04, 03.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 3 Thumb down 40 (-37)
  28. ToriK u 13:21, 03.03.2010.
    Strašno
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 18 Thumb down 2 (+16)
  29. damir 051 u 18:49, 03.03.2010.
    da strasno ? tu bi kreaturu trebalo dozivotno banirati ili barem ignorirati ovdje na MK . ionako do sada nikakvog pametnog komentara od nje , samo otrov , frustracije i ljubomora.
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 17 Thumb down 2 (+15)
  30. ofmg u 20:54, 03.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 5 Thumb down 15 (-10)
  31. tommy u 23:39, 03.03.2010.
    Slazem se za Vanjom. Sasvim je normalno kupovati legalni soft.
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 15 Thumb down 0 (+15)
  32. Vanja T. u 23:56, 03.03.2010.
    @ofmg

    Vjerojatno nisi primjetio, no kod Katarine je vec normalno da popljuje Tonija za svaku njegovu recenicu u kojoj spomene da je kupio tu i tu aplikaciju.

    Nitko nije cist i nevin, naravno - to nisam nigdje ni tvrdio. Samo, doista mi je vec slabo od te kreature koja ne cijeni tudji rad, ni tvoj, ni moj. I zato one moje zelje nasoj dragoj otrovnici.

    A sad me izvini, jurim babi vracari na protuurok, a usput cu progutati par eksperimentalnih tableta protiv raka gusterace koje mi je osobno Jobs poslao. :)

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 23 Thumb down 2 (+21)
  33. damir 051 u 11:03, 04.03.2010.
    @ ofmg

    da li je to kreatura uzela advokata ili je promjenila nick???
    o razini inteligencije , pameti i pismenosti si kazao sve o sebi cim si se uhvatio komentirati mene a ne komentar doticne osobe koja usput nikada nista nije pametno napisala na ovim stranicama osim vrijedjanja, gnojenja , trovanja itd…
    postujem drugacija misljenja , stavove i konstruktivne komentare kojih usput ako si mozda primjetio ima ovdje na stotine , medjutim ove frustracije i gnoj koje ti sada zastupas i branis su za svaku osudu.
    stvarno ne zelim vise polemizirati o ovome , ostavi me da uzivam citajuci sto su pametni ljudi na MK napisali.

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 15 Thumb down 4 (+11)
  34. Bill u 09:40, 05.03.2010.
    Super mi je što switcher switcha svoj IP kako bi sam sebe lajka da njegovo (da prostite) sranje ostane čitljivo. Ima prikladni nick. Više ne brojim koji po redu.
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 11 Thumb down 1 (+10)
  35. Katarina u 13:52, 05.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 15 (-13)
  36. Marac u 20:23, 05.03.2010.
    Komentar uklonjen zbog neprimjerenog izražavanja.
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 9 Thumb down 4 (+5)
  37. rope u 20:37, 05.03.2010.
    Predlažem da, dok još postoji trunkica dostojanstva svih uključenih, ugasimo diskusiju.

    Trebali smo to napraviti, još kad je Katarina na Vanjinu benignu provokaciju odgovorila meni neshvatljivom mržnjom. Takvu izjavu podnosi samo anonimni internet.

    Sad će ovo otići u šovinističko prepucavanje…

    Ha, što kažete? EOD?

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 12 Thumb down 3 (+9)
  38. hardworker u 13:45, 07.03.2010.
    Ma ja bi njih odmah “isćero” sa stranice. I bas me boli ona stvar da li je to diktatorski ili nije, ako ti se ne svidja NEMOJ CITATI, a jos manje pisati takve komentare! BTW ja NIKAD nisam kupio bilo kakav software u ovih 13 godina koliko koristim Mac-a i nemam namjeru dok ga nebudem mogao isplatiti u razumno vrijeme…i bas me briga sta neko misli o tome! Ali to neznaci da cu pljuvati po onome ko ga kupuje…mogu samo reci : svaka cast!
    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 7 Thumb down 5 (+2)
  39. Katarina u 01:02, 08.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 9 (-8)
  40. hardworker u 12:40, 08.03.2010.

    @Katarina
    …a upalis ga? Pa ja sve ove godine crto flomasterima po ekranu…wasted years…Sad za ozbiljno: nisam nikad kupio, a po svemu sudeci niti cu ikad kupiti. Apsolutno sam svjestan da je to piratstvo kao i muzika, filmovi,itd ali to je to. Ne zelim niti pricati price tipa: da imam bearem tri tisuce eura placu onda bi sigurno kupio jer mislim da nebi ni onda.Doduse CD-ove bi zaista kupovao jer mi je to bio hobi…kazem bio…ali me ne pece savjest zbog toga…sorry.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 3 (-3)

Ostavi komentar




Pretplati se na odgovore bez komentiranja članka:

Tagcloud:



RSS

Newsletter

Vidi top 100