iPad owns Flash? Ili kako su svi počeli prelaziti na HTML5 video

Luka Sučić

Objavljeno 29.03.2010. Objavio/la: Luka Sučić
U sekciji Novosti, Članci |


Znam da je ovo poprilično kontroverzna tema, pogotovo na Mackorisniku međutim vijest je zaista takva da se ne smije propustiti. Nakon toliko priče i halabuke oko nepostojanja Flash podrške za iPad i iPhone oni najveći su očito skužili poantu cijelog “filma” i polako počinju nuditi alternativu.

Nakon što su teškaši YouTube i Vimeo počeli nuditi pregled videa bez potrebe za Flash pluginom (u browserima koji to podržavaju - Firefox 3.5, Google Chrome ili Safari 4) uskoro su im se počeli pridruživati i ostali.

Pod ostalima mislim prvenstveno na Brightcovevodeću online video serving platformu čiji su klijenti poprilično velike “zvjerke” kao što su New York Times, Time Inc, Fox Entertainment, NewsWek, Die Zeit i još stotine drugih.

S obzirom da je Flash sve do nedavno bio tradicionalni nosioc svih online video sadržaja situacija se ovime čini se mjenja u korist pobornika HTML5 videa.

Pa tako iz BrightCovea poručuju :

“Our customers want to be able to deliver their video content to every screen without sacrificing the quality, interactivity and monetization capabilities they have come to expect from the Brightcove platform. The Brightcove Experience for HTML5 fills the gap between the current playback capabilities of the emerging standard and what our customers need to operate successful online video businesses.”

Taj iPad mora da je poprilično interesantna stvarčica kada mu se prilagođavaju vodeći online mediji kao što su NYT i Time magazine :) . A čini se da neće biti sami, očekuje se da će i popriličan broj ostalih uz Flash content ponuditi i alternativu u vidu HTML5 verzije postojećih sadržaja, dakle samo je pitanje vremena. Teza da će iPad propasti zbog nedostatka podrške za Flash polako odlazi u zaborav kao što je i dvije godine prije toga potonula i identična o iPhoneu.

Dakle to je to barem po pitanju online videa i streaminga, ono što će vjerojatno biti prijelomni trenutak i odlučujući faktor u odluci mnogim amerikancima je u najmanju ruku HTML5 verzija njihovog najpopularnijeg streaming servisa HULU.

Da li će se u sličnoj maniri i svi ostali veliki i malo manje veliki sajtovi početi prilagođavati početku novog doba online contenta, vidjeti ćemo.

Naravno cijela priča ne znači da će Flash u potpunosti nestati sa scene, to se vrlo vjerojatno nikad neće desiti. Usudio bih se zaključiti da će i dalje vladati svugdje osim u području snimanja videa. Altertavita odnosno konkurencija će u krajnjem slučaju koristiti samim krajnjim korisicima u mobilnom, dekstop ali i online svijetu.


Tagovi: , , , ,

 

Komentari:

43 komentara na “iPad owns Flash? Ili kako su svi počeli prelaziti na HTML5 video”

  1. vjeko u 17:30, 29.03.2010.

    I TED se prilagodio non-flash iUređajima…

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 6 Thumb down 2 (+4)
  2. ecvis17 u 18:27, 29.03.2010.
    ecvis17

    bok,
    super zvuci no nikako da skuzim kako da ovo probam?!?!
    Probao na youtube.com/html5 i nece, vimeo neznam kud probati, ted takodjer?!?!
    Moze koji tip?
    hvala

    BTW pozdrav luki :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 2 (-1)
  3. ipetri68 u 19:00, 29.03.2010.

    Meni YouTube radi normalno s html5 :) http://www.youtube.com/html5

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 1 (+3)
  4. Luka Sučić u 19:25, 29.03.2010.
    Luka Sučić

    @Evis17 - moraš se prijaviti u HMTL5 betu na gornjem linku za YT

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 3 (-2)
  5. Aleks u 19:47, 29.03.2010.
    Nadam se da ce konacno FLASH otici u ropotarnicu povijesti, vise kao “nuisance” nego kao nesto revolucionarno. A tamo gdje ne mogu bez njega nek ostane, samo u jako malom broju nadam se ;)
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 6 Thumb down 0 (+6)
  6. Vanja T. u 20:29, 29.03.2010.

    Baš me zanima komentar gdjice K. i slične ekipe na ove vijesti… :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 5 (-1)
  7. damir 051 u 21:22, 29.03.2010.
    iskreno , meni uopce ne fale komentari te ekipice.
    nadam se da gnoje negdje daleko odavde.
    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 7 Thumb down 3 (+4)
  8. ecvis17 u 21:42, 29.03.2010.
    ecvis17

    ma kliknuo sam na to i onda neki put uspijem pogledati video u html5 neki put ne … i nikako da skuzim do cega je?
    Sta nisu mogli normalno neko rjesenje staviti ono link pod videom ko sto ima HD version … bo
    weird

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 1 (0)
  9. Filip Radelić u 00:32, 30.03.2010.
    Ovo je super, jos samo Adobe treba objavit da odustaje od Flasha i prebacuje ljude na popravljanje silnih bugova u ostatku aplikacija iz CS-a i svijet ce bit savrseno mjesto… Ok malo sam zadrijemo, sorry :)
    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 5 Thumb down 5 (0)
  10. Glas Razuma u 01:10, 30.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 13 Thumb down 20 (-7)
  11. bill u 07:21, 30.03.2010.
    Glas Razuma ROFL to ja zovem kvalitetnom parodijom. Jedna od jači baza je da LG ima lijep i fluidan interface :D Koji ti je ovo već nick? Stoti?
    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 11 Thumb down 9 (+2)
  12. Vanja Gavric u 07:44, 30.03.2010.
    Vanja Gavrić
    Samo potvrđuje moju tezu da treba malo jačih igrača da poguraju Flash sa scene. Danas (ili sutra) to je zamjena za video, a neki drugi dan bit će i za sve drugo. Možda. Ali neka mi imamo alternativu videu. Sramotno je da iMac 27″ i7 počne puhati ventilatore na max sa nekoliko otvorenih YT videa.

    @Glas Razuma
    Koliko se sjećam, projekt Capuchin je samo inicijativa od SE-a da napravi most između Flash Litea i J2ME. Imaš li link da potvrdiš da je cijeli interface uređaja koje si spomeuo rađen u Capuchinu?

    Vecina ne zna što bi s iPadom? Poprilično hrabra izjava.
    Ja već vidim brdo ljudi koji bi svoj PC/Mac mogli zamjeniti sa iPadom. Naime, oni uglavnom surfaju i mailaju u čemu je iPad, sudeći po iPhoneu, savršen uređaj.

    Flash se dovoljno loše i sporo vrti na Macu. Naravno da Apple ne želi ni razmišljati o guranju Flasha na svoje mobilne uređaje. Nije to salata od WM :)

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 10 Thumb down 5 (+5)
  13. Luka Sučić u 09:09, 30.03.2010.
    Luka Sučić
    @Glas razuma - kompletan komentar samo govori da nisi pročitao cijeli članak :)
    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 10 Thumb down 5 (+5)
  14. Josip u 09:11, 30.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 8 Thumb down 13 (-5)
  15. Luka Sučić u 09:40, 30.03.2010.
    Luka Sučić
    @Josipe - malo sam sebi proturiječiš. Točno je da tehnologija stalno ide dalje, nema potrebe čekati 5 godina jer za video streaming postoji alternativa (HTML5 video) koja je do sada gotovo ekskluzivno bila flash based.

    I samo pokazuje kako i jedan i drugi se uopće niste pšotrudili pročitati članak, poanta je da sada postoji ALTERNATIVA , odnosno ljudi će sami odlučiti šta je bolje. Ako smatraju da im flash bespotrebno opterećuje računalo… tri klika i nema ga.

    Cijeli članak se bazirao gotovo isključivo na online video streaming content… ergo ajmo ponovo čitati vam je priča totalno offtopic

    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 9 Thumb down 5 (+4)
  16. sbogadi u 09:46, 30.03.2010.

    Kod mene html5 na jubito steka, zastajkuje, ne ide glatko, dok isti video cak i u 1080p radi savrseno preko flasha.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 6 Thumb down 3 (+3)
  17. Luka Sučić u 10:13, 30.03.2010.
    Luka Sučić
    Sbogadi koji browser? Meni klizi na većini videa (safari) , uzmi u ozbir da se radi o beti… tako da je za očekivati.
    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 9 (-7)
  18. Bill u 10:16, 30.03.2010.

    HTML5 video koristim preko Safaria i tu radi savršeno. Puno gore radi u drugim browserima i troši isto resursa kao i Flash. Evo i novost kod HTML5 videa na youtubeu: http://yfrog.com/j7screencapture1bp koja omogućuje FF ili Slowmotion reprodukciju.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 4 (-3)
  19. sbogadi u 10:31, 30.03.2010.

    Safari 4.0.4.
    Recimo ovaj video:
    http://www.youtube.com/watch?v=Z8xMmz1JZ4I&feature=related

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 1 (0)
  20. Luka Sučić u 11:28, 30.03.2010.
    Luka Sučić

    Hm totalno weird, u Safariju trza poprilično (1080p) u Firefoxu ne… (moćna kolica btw :))

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 4 (-2)
  21. Tomo u 14:27, 30.03.2010.

    Evo upravo probao youtube na html5, safari na 10.6 - zakon! :)

    Probao i 720 verziju i radi ko bombon.

    So long Flash, and thanks for all the fish.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 4 (-2)
  22. Katarina u 14:28, 30.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 20 (-18)
  23. bobonix u 14:32, 30.03.2010.

    mislim da cijela ova situacija oko flasha i apple-a ima puno više veze s iAd-om nego iPad-om.. ili da se ne pravim pametan evo cp jednog finog zaključka :
    “Hmm, can’t help but think this is why Jobs didn’t want Flash on his devices.
    You remove the current standard for advertising and then create a system that only you control to allow advertisers back on…and with the rigerous controls, I don’t think he’ll be allowing plugins or addons to block this out..”
    eto, i još jedan c/p za kraj:
    “Swipe to unlock your brand new iPad and………..your iPad will unlock after this short message.” :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 4 (0)
  24. Filip Radelić u 14:52, 30.03.2010.
    @sbogadi meni taj video na starom MacBooku u 1080p radi bez iakkvog trzanja i usporenja sustava. btw zasto imas staru verziju Safarija?

    @bobonix iAd (ako se uopce ikad pojavi) ce bit za nativne aplikacije i o prikazu reklama ce odlucivat developer svake aplikacije (s tim da ce ih Apple vjerojatno ogranicit samo na besplatne jer bi bilo glupo da placeni app ima reklame). A ovo sto si ti negdje procito nema veze sa zdravim razumom.

    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 3 Thumb down 7 (-4)
  25. ecvis17 u 16:21, 30.03.2010.
    ecvis17
    meni se ne sviđa ova apika sa rejtingom komentara jer ispada da se ljudi koji nisu u “skladu” sa općim stavom koji je ovdje prisutan imaju sakrivene komentare. Bez obzira što se osobno ne slažem ostavlja ružnu sliku.
    Ok mi je ako se obrušimo na “MS-ovce” ili “Flešovce” ali kad ima fora s kojom ih se može sakriti … o mi je loša fora.

    Flash je gori od MS worda.
    Pozdravljam svaku alternativu
    bok

    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 11 Thumb down 14 (-3)
  26. civicar u 16:49, 30.03.2010.

    Ne komentiram, ali pratim. :) Evo zanimljive spekulacije o gUUglu i flashu -> http://www.bug.hr/vijesti/flash-chromeu/101298.aspx

    Ako je tome tako, Adobe dobiva zaista jakog saveznika.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 6 Thumb down 3 (+3)
  27. Glas Razuma u 17:14, 30.03.2010.
    Ma stvarno je super kaj mozete sakriti Flesovce i MSovce (iako mislim da je vecina ljudi tu na OSXu? - mada ako moramo karakterizirati onda sam ja vise Java/Linuxovac), kakve god argumente naveli. Jer ispada da o argumentima nitko vise ni ne prica, niti pobija. No bilo kako bilo ovo mi je zadnji post - nema smisla pod takvim uvjetima dalje razglabati. Ja jesam Macovac takodjer al Apple propagandu tretiram isto kao i Paris Hilton propagandu - radje razmislim sam.

    @Beler - procitao sam ja clanak i da znam da mislis da te spasava kad kao kazes da Flash kao takav nece propasti, al svejedno je clanak mainstream huskacki - pa ajde vidi naslov. Mada dobro - bombasticne naslove valjda treba imati da bi ljude privuklo citati - al jos malo pa cete Indexu konkrurirati :) BTW HTML5 video razlicito radi u Firefoxu i Safariju jer je razlicito implementiran - enter HTML5 problemi.

    @Vanja Gavric - ah… pa sto ne mozes sam u Google upisati? Capuchin nije nikakva inicijativa nego Java wrapper za koristenje Flasha na SE uredjajima. Takvih wrappera ima vise, al Capuchin sam naveo jer ja u njemu radim. Ako bas hoces listu vidi http://www.adobe.com/mobile/supported_devices/ - naci ces hrpu uredjaja tamo (u opisima ti kod nekih pise za koje dijelove OSa se cak koriste). Imas od DVRova tamo, preko intefaceova za Kodakove kamere, elektronicke rijecnike, do navedenih 400tinjak mobitela od svih proizvodjaca. Uzmi u obzir da je zadnji put lista updejtana 2008. - danas je taj broj u tisucama razlicitih mobitela ako ne i desetcima tisuca. Tako da su ovakvi clanci retardirani koji flash svode na video codec a svako kod kuce sjedi pokraj vjerojatno vise flash-enableanih uredjaja.

    Da, sramotno je da tvoj iMac 27″ pocne puhati ventilatore s nekoliko otvorenih YT videa - al cija je sramota? Ako govorimo iskreno OSX je jedini moderni OS koji flashu ne dopusta hardware akceleraciju. Znaci cijeli video se softverski dekodira - hence - vise procesiranja. Da, dijelom je problem i u plugin arhitekturi - no to je problem star koliko i internet. No ako je vjerovati glasinama, vec ce Flash naci rjesenja i za to - http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=32470&tag=mncol;txt

    Iako je to kontroverzna tema Flash se na Macu ne vrti ni lose ni sporo. Ako eliminiramo video diskusiju zbog razloga koje sam gore naveo vezanih za hardversku akceleraciju na OSXu - s cim ga usporedjujes? Vektorske animacije takve vrste moze samo jos Silverlight i SVG - a oboje nisu u zadnjih 5 godina uspjeli ama bas nista napraviti da Flashu naskode. No ne trebaju cak ni vektorske biti - flash moze cachirati vektore kao bitmape, radit svoj memory management, itd. itd.

    Program/Aplikacija pisana u bilo kojem jeziku je dobra/losa tocno onoliko koliko je dobar/los developer koji ju kreira.

    Flash su popularnim napravili takodjer developeri u zadnjih 13 godina koji su prepoznali nacin da sebi/svojim firmama usparaju vrijeme i novac razvijajuci za vise platformi iz jedne integrirane razvojne okoline. I flash ce nestati isto tako kad developeri nadju ponovno jednu razvojnu okolinu bolju u sparanju vremena i novca. HTML5/video/canvas cak i kad mu pridruzimo CSS3 i SVG - to nije. A iPhone OS je samo jedna manja platforma u ukupnoj listi. Svakih par godina takve rasprave - bila je ogromna kad je SVG van izlazio…

    Plus za 2 tjedna izlazi Adobe CS5 sa mobile exporterom koji Flash aplikacije pretvara direkt u iPhone aplikacije. Jos samo jedna u nizu platformi.

    I btw stojim iza svoje (ne toliko hrabre) izjave da vecina ljudi ne zna sto bi s iPadom vise nego (skupo) citala knjige i casopise. Sorry al to moze zamijeniti racunalo samo u vrticu ili starackom domu. To je za ljude koji si to mugu priustiti da povremeno dok im se neda za komp iz fotelje po tome prckaju - za bilo kakvo pisanje duze ce ti se zacas popeti na racku. A o ostalim nedostacima je vec bilo dovoljno rasprave. Vidjet cemo do kud ce ici sljedece generacije - al ovaj definitivno jos nije dosla do tamo da mijenja desktope/laptope.

    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 18 Thumb down 16 (+2)
  28. Bill u 19:02, 30.03.2010.

    Sakriveno zbog slabog rejtinga komentara. Kliknite za pregled komentara.

    Slabo prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 10 Thumb down 17 (-7)
  29. Luka Sučić u 20:58, 30.03.2010.
    Luka Sučić
    Ajde da se maknem of flasha malo i osvrnem na ovo :
    @glas razuma

    “btw stojim iza svoje (ne toliko hrabre) izjave da vecina ljudi ne zna sto bi s iPadom vise nego (skupo) citala knjige i casopise. Sorry al to moze zamijeniti racunalo samo u vrticu ili starackom domu. ”

    Praviš grešku us tartu i pretpostavljaš da svi ljudi funkcioniraju na isti način kao i ti

    “To je za ljude koji si to mugu priustiti da povremeno dok im se neda za komp iz fotelje po tome prckaju - za bilo kakvo pisanje duze ce ti se zacas popeti na racku. ”

    Sada upadam u vlastitu zamku ali evo recimo ja sam primjer koji dooooobar dio pisanja obavlja na iPhoneu ( gotovo 70% dnevne mail korespondencije). Isto tako iPad je ako sam ja dobro shvatio (možda nisam ..) za KONZUMACIJU a ne kreaciju bilo čega ( govorimo o glavnim a ne sporednim namjenama uređaja)

    “al ovaj definitivno jos nije dosla do tamo da mijenja desktope/laptope.”

    Niti mu je to ikad bila namjena, niti je na ovom sajtu IKAD navedena ova tvrdnja… možda na Indexu… :)

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 13 Thumb down 8 (+5)
  30. Bill u 22:57, 30.03.2010.
    jeeee flash mi se opet sroka http://yfrog.com/0ascreencapture1rdp
    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 6 Thumb down 7 (-1)
  31. Glas Razuma u 00:17, 31.03.2010.
    @Luka odgovarao sam Vanji koji je napisao da si moze zmisliti hrpu ljudi koji svoj PC/Mac mogu zamijeniti iskljucivo za iPad. S cime se ja uopce ne slazem - vecina korisnika ce biti ljudi dubljeg djepa kojima ce ovo biti (minimalno) drugo (hm) racunalo.
    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 10 Thumb down 10 (0)
  32. Vanja T. u 08:46, 31.03.2010.
    @glas razuma - Znam da si govorio onom drugom Vanji, no svejedno, slazem se s njim - osobno znam barem 20-tak ljudi koji nemaju komp, ali sam siguran da ce nakon demonstracije uzivo - imati iPad.

    A gdje je jos onih nekoliko koji bi doista mogli svoje konzumeristicke navike prebaciti na njega sa svojih glomaznih kompova…

    Pokusaj sagledati stvari malo sire, nije lako ali naucis nesto novo.

    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 11 Thumb down 7 (+4)
  33. Vanja Gavric u 11:42, 31.03.2010.
    Vanja Gavrić
    @Glas Razuma
    Googlao sam, ali cak i pristranom pretragom nisam nasao, zato sam pitao. Link koji si mi poslao ne spominje ni C o Capuchin projektu, a sto se tice interfacea spominje se Flash Lite sto nema veze ni sa Capuchinom ni sa izradom interface-a. Ti, cini se, tvrdis da svi ovi Nokijini telefoni (http://www.adobe.com/devnet/devices/articles/devices_with_fl_pre_installed.pdf) imaju interface izradjen preko Flasha sto jednostavno nije tocno. To sto su u stanju vrtiti okrljasteni flash (i to exportirani za posebni profil tog specificnog modela) govori samo u prilog tome koliko Flash *nije* mobile friendly.

    Sto se tice ostalog, primjetio sam da izjednacavas kvalitetu tehnologije s njenim uspjehom. Ne moram pojasnjavati koliko je to krivo (pogledaj samo gdje su Windowsi dogurali!!). Za ostalo nemam volje :)

    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 9 Thumb down 8 (+1)
  34. glas Razuma u 12:45, 31.03.2010.
    Sad stvarno zadnji post.

    @ Vanja T. sad kad si mi rekao da moram sagledati malo sire oci su mi se same otvorile sirem svijetu. Ajde pliz, ti tutleki koji danas uopce nemaju racunalo ili se ne interesiraju za njih u ovom modernom svijetu - njih si nasao 20 u Hrvatskoj koji ce kao prvo (hm) racunalo kupiti iPad? jesi to isao cijelom hrvatskom od vrata do vrata? ;-)

    @ Vanja G. stvarno nije problem na SE site doci do developer programa i citat o tome + fakat ima dovoljno na googleu da skuzis da je to inicijativa bila prije par godina a danas izbacuju mobitele s tim. Isto sam ti naveo da takvih wrappera ima vise - Nokia ima svoj, itd. ne daj boze da ti idem na svaku stranicu proizvodjaca traziti tocno gdje je link na njihov dev. program - trazi sam. Radje sam ti (kad vec ne mozes sam) naveo link na Adobeov zbirni pregled. I nigdje nisam naveo da svi koriste Capuchin - samo SE modeli naravno to rade. I napisem ti lijepo da ti na linku pise za koji dio (ako koji) interfacea koriste flash - ako ti stvarno moram sve linkat da bi citao nesto - citaj pod “Flash-supported applications:” kod opisa svakog mobitela. Neki su stari pa koriste samo flash za igrice ili tako nesto al kod nekih je navedena hrpa toga - UI, calling screen, incoming call, browser, itd. itd…. pod posebni profil za taj specifican model nemam pojima sto mislis - to ne postoji… mislis na verzije flash lite playera? Pa naravno da postoje verzije - neki od tih mobitela su godinama stari i nemaju dovoljno snage ni za MP3 dekodiranje… a lite verziju flasha vrte iz istog razloga - ne ocekujes valjda H263 video codec support na svojoj par godina staroj nokiji i ostale stvari koje ima full-blown player… to mozes traziti na mobitelima od prosle godine - androidu, palmu, zadnjim symbianima, blackberriima… ajde pliz prezivjet ces na googlu i bez mene da ti linkove trazim u buduce…

    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 13 Thumb down 15 (-2)
  35. Vanja T. u 09:41, 01.04.2010.
    @glasrazuma - Očito da sam te pogodio svojim riječima, no nije bilo negativno intonirano. Žao mi je što ne možeš kritički poslušati sugovornika i razmisliti o riječima već spadaš u one kojima se ne može udovoljiti ako se ne slažeš s njima…

    Okreni se malo oko sebe, zar zaista ne poznaješ ni jednog čovjeka kojemu računo služi najmanje 90% za konzumaciju, a pritom ga se panično boji?

    Vruća tema. Što misliš? Thumb up 6 Thumb down 10 (-4)
  36. Coyote u 16:41, 03.04.2010.

    Da dodam svojih par centi…

    Tri kljucna dealbraker elementa iPada za mene su:
    1. Opjevani multitasking na kojeg necu trositi rijeci.
    2. File sharing problem. Iskljucivo mailom ili iTunesom?
    3. Multimedijski uredjaj bez mogucnosti spajanja na TV i 4:3 ekranom.

    Netbook > iPad za mene.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 1 (+1)
  37. Vanja T. u 16:18, 04.04.2010.

    Da pojasnimo:

    “1. Opjevani multitasking na kojeg necu trositi rijeci.”

    - kojeg će za 3 mjeseca najvjerojatnije dobiti u sklopu nove verzije OSa?

    “2. File sharing problem. Iskljucivo mailom ili iTunesom?”

    - Nema problema, iPad ima dio sistema rezerviran za djeljenje datoteka, pa razni appovi sada mogu međusobno razmjenivati fileove, ako si na to mislio?

    “3. Multimedijski uredjaj bez mogucnosti spajanja na TV i 4:3 ekranom.”

    - Postoje adapteri za spajanje na TV, usb i ostale djidje - AKO ti trebaju.

    - 4:3 ekran je tu - i mene je taj dio iznenadio i nije mi se dopao, ali s druge strane, ne mogu zamisliti veći 16:10 iPad, to bi bilo ogromno.

    Uglavnom, jedina ti je prava zamjerka samo ekran, zar ne? Sad mi reci, koji mi dobar netbook možeš preporučiti, a da nije jadni plastikaner, da ima 16:10 ili barem 16:9, te bateriju od 10 sati trajanja? Ako na njega može i hackintosh OS X, odlično!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  38. Franje u 17:45, 04.04.2010.

    Svako malo tu i tamo kojem omladincu ponovno padne na pamet izjednacavati tablete s pravim racunalima. Da da, Apple je najbolji u svemu - mrzimo i Windowse i Android i Linux i Flash i Javu i laptope i itd. Stvarno smo sami sebi super.

    Molim nemoj pricati o stvarima u koje nisi upucen. Ja na svojem rabljenom hackintoshu Asus Eee 1000HE kojeg sam platio 1100kn plus nesto sitno nakon sto sam mu ram nadogradio - derem na veliko Jobsove nove igracke. 2gb rama i 160gb harda + baterija je 9 sati. Sam rekao vec da je rabljena? Sam rekao vec da sam ga 1100kn platio? A to je jos stariji model.

    Za listu koga zanima u nekaj pametnije uloziti kaj svejedno OSX pogoni - vidi ovdje:
    http://www.mymacnetbook.com/compatibility-chart/

    Mislim da je sve na toj listi bar duplo jeftinije od iPada kad dodje kod nas. I pametnije ulozena lova.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 1 (0)
  39. Coyote u 18:11, 04.04.2010.

    @Vanja
    1. Ne, onaj kojeg trenutno nema, a za tri mjeseca cemo vidjeti sto ce biti. Trebalo je svasta biti u proslim verzijama iPhonea pa corak. Drzimo se “as is” rasprave.

    2. Nisam mislio na file system, nego nedostatak USB/SD card slota. Naravno, nisam to ni ocekivao da ce imati, ali ne znaci da me ne smeta.
    Negdje sam i zelim pokupiti neke fajlove i odnijeti ih doma. Bilo sto staviti na iPad, a da nisam za svojim racunalom.
    BTW. Nisam previse citao, je li file system rijesen drugacije nego na iPhoneu? Recimo prebacivanje sa maila u onaj iWorks, ili kako se zove file editor.
    To bi znacilo da ce sad appovi tipa QuickOffice mogli fajlove dobivati i iz maila / iWorska, pa cak i drugih 3rd party appova?

    3. HDMI? C’mon, multimedijski uredjaj, konzumacija sadrzaja. Ako imam iPad, imam love za pisanje u vjetar pa imam i neku plazmicu doma. Sasvim mi je logicno da bi htio sadrzaj kupljen u iTunesu vrtjeti na svojoj plazmi troznamenkaste dijagonale.
    Dijagonala samog uredjaja ne mora biti veca, mislim da Joo Joo ima istu dijagonalu.

    “Uglavnom, jedina ti je prava zamjerka samo ekran, zar ne?”

    Ne.

    “Sad mi reci, koji mi dobar netbook možeš preporučiti, a da nije jadni plastikaner, da ima 16:10 ili barem 16:9, te bateriju od 10 sati trajanja? Ako na njega može i hackintosh OS X, odlično!”
    Ne znam, ne pratim vise trziste, svi su wide. HP ima zgodne netbookove od magnezija, ja doduse imam MSI-jev Wind sa losom baterijom od cirka 2 sata. Bio bi vrlo zadovoljan baterijom koja drzi 6 sati. Drawback na koji bi pristao za umnogostrucenu upotrebljivost.
    Hackintoshem se ne bi zamarao jer nisam fanboy kojem sve *mora* iskljucivo biti Mac / Apple. Imam iPhone, korisitm Windowse, best of both worlds.
    Ajmo me sad dislikeati u oblivion zbog zadnje recenice.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 1 (-1)
  40. Goran Jurić u 13:54, 05.04.2010.

    Nije istina da Youtube omogućuje pregledm “HTML 5 videa” na Firefoxu. Nigdje se ne spominje na http://www.youtube.com/html5 , samo Safari i Chrome.

    Osim netočne informacije, ne spominje se nigdje niti zašto se s FF-om ne može gledati video na YT-u. FF omogućava embeddanje videa koristeći HTML5 samo ukoliko je video enkodiran sa Ogg Theora codecom koji je open source. S druge strane Google i Apple su platili licencu za mogućnost dekodiranja H264 zapisa (nisam siguran u točno ime).

    Činjenica je da open source codec kaska u kvaliteti kompresiranoh materijala, ali postavlja se pitanje želimo li sav video materijal na internetu prebacivati u proprietary format.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 1 (0)
  41. Ah u 14:47, 05.04.2010.

    Svi oni koji tvrde da će Ipad zamijeniti računala ili nekom biti jedino računalo - jasno vam je da ga dok ga kupiš, da ga ne možeš ni pokrenuti bez da ga prvo ne spojiš na Itunes ne?

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 4 Thumb down 1 (+3)
  42. Bill u 11:11, 11.04.2010.

    iPad ti mogu aktivirati i u dućanu kao što su aktivirali iPhonove. Uglavnom skrenuli ste s teme s posljednji par komentara pa vam samo želim reći da očito nemate blage o čemu pričate pa vam preporučam literaturu: http://arstechnica.com/apple/reviews/2010/04/ipad-review.ars
    http://www.appleinsider.com/articles/10/04/09/in_depth_review_apples_ipad_and_iphone_os_3_2.html

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 1 (-1)
  43. Steve u 12:23, 11.04.2010.

    Ili mozes susjeda pitati za pomoc uvijek!

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)

Ostavi komentar




Pretplati se na odgovore bez komentiranja članka:

Tagcloud:



RSS

Newsletter

Vidi top 100