O Codi, Transmitu i radu na udaljenom serveru

Toni Milovan

Objavljeno 05.04.2010. Objavio/la: Toni Milovan
U sekciji Software |

Evo još jednog članka o esencijalnim aplikacijama. Ovaj put nešto što bi moglo biti korisno svima koji razmišljaju o odabiru alata za web development.

Paradoksalno je da koliko god hvalili neku aplikaciju, voljeli rad u njoj i koliko god ona bila dobra, prije ili kasnije dođe vrijeme da je napustimo i potražimo zelenije pašnjake. Siguran znak da je tome tako jest osjećaj “uf neda mi se” kad je moramo pokrenuti.

Da se razumijemo, Coda je izvrsna, promišljena i dorađena aplikacija i super je za duže sesije web developmenta, posebno onog baziranog na PHP-u, HTML/CSS-u koji zahtjeva rad na udaljenom serveru. Ugrađeni ftp klijent je super za one koji vole raditi “na živo” na serveru i autocompletition funkcije dovoljno dobro rade za nas koji ne volimo pamtiti CSS sintaksu.

Pa zašto onda “uf ne da mi se”?

Kod mene zbog dva razloga. Prvi je što se Coda sporo pokreće. Što je više sajtova u site browseru, to je sučelje sporije, a uz to Coda je vrlo gladna memorije, pa na strojevima s 2GB rama zna nastati gužva kad imamo otvoreno puno tabova web preglednika, nekoliko siteova u Codi, Mail klijent i nekoliko terminala, a to je nužno za ozbiljan rad.

Drugi razlog proizlazi iz Codine najveće snage, ugrađenog Ftp klijenta. On super funkcionira dok god radimo s datotekama koje se nalaze mahom u istom folderu ili su smještene u nekoliko “susjednih” foldera. No kad moramo raditi na puno datoteka koje su raspoređene u puno foldera cijeli proces postaje nezgrapan i jako puno vremena gubimo “nabadajući” datoteke.

Svaki web developer (programer) uglavnom radi u dva različita radna moda. U jednom mu treba brzi pritup datotekama koje mora popraviti, a to znači da se editor mora brzo pokrenuti i da pristup datotekama na udaljenom serveru mora biti brz i praktičan.

U drugom modu web developer radi u dužim sesijama, sa puno otvorenih datoteka koje su često na udaljenom serveru. Za ovaj drugi mod Coda je bolja nego za rad u prvom modu, no kod mene kombinacija ftp klijenta Transmit (proizvod iste tvrtke koja proizvodi Codu) i Texmatea pobjeđuje u oba moda.

Texmate je puno brži od Code i manje opterećuje sustav. Njegov glavni nedostatak je nedostatak ugrađene podrške za udaljeni rad, pa tu uskače Transmit. Transmit je ftp klijent koje krase sve odlike Panic aplikacija. Promišljen i ispeglan do krajnjih granica i za razliku od ftp klijenta ugrađenog u Codi prepun korisnih opcija,

Meni svakako najkorisnija funkcionalnost je mogućnost pretvaranja Transmitovog udaljenog prozora u “columns view” nalik Finderovom. To strašno ubrzava pronalaženje i otvaranje datoteka porazbacanih po relativno složenim strukturama direktorija. Transmit podržava vanjske editore, pa tako klikom na datoteku pokrećemo odabrani tekst editor (Textmate npr.), a po snimanju datoteke u editoru Transmit se brine da je u pozadini pošalje na server. Naravno, to podržavaju i neku drugi ftp klijent na macu poput Cyberducka, no Transmit je brži, dorađeniji i stabilniji.

Transmit osim toga nudi mnoge korisne stvarčice poput sinkronizacije foldera, tabova, dropleta…

Dugo sam radio s Textmate/Transmit kombinacijom, dugo s Codom, detaljno sam isprobao Espresso i nakon svih tih godina Textmate/Transmit još uvijek vode. To ne znači da ne koristim i Codu, no u zadnje vrijeme puno manje nego ranije. I Transmit i Textmate se pokreću “u sekundi”, puno su “življi” u radu i imaju više naprednih opcija i što je navažnije u njima sam znatno produktivniji.

Uglavnom razmišljate li o odabiru web development alata i niste li fan integriranih, mahom na Javi zasnovanih, glomaznih IDE-ova moj je dojam da su i Textmate/Transmit ili Coda pravi alati za odabir, dok je Espresso (iako vrlo zanimljiv) još nedovoljno dorađen alat.

Naravno, za development na lokalnom računalu Texmate je usprkos svim poznatim nedostacima jednostavno nezamjenjiv.

Transmit košta 29,95$, Coda 99,00$, Textmate 39,00 EUR, a Espresso 79,95$.


Tagovi: ,

 

Komentari:

18 komentara na “O Codi, Transmitu i radu na udaljenom serveru”

  1. Mladjan u 12:43, 05.04.2010.

    Iskreno, i ja sam vise za opciju Transmit/Texmate, mada u vecini slucajeva koristim umesto Texmate-a Dreamweaver, jer ima tabove i kad se digne, super mi zavrsava posao. Znam da Textmate ima sve to, ali me nervira sto mi sve fajlove koje otvorim otvara u novom prozoru, a nisam nasao kako da mi utvara u istom prozoru, ali novom tabu. A i code copletition na Dreamweaveru mi je skoro, pa savrsen :)

    Ono sto me isto malo nervira to je swichanje medju aplikacijama, ja sa navikao da koristim expose, ali to ume da bude zamarajuce. Da li vi kao stari swicheri sa windowsa koristite Cmd + Tab? Meni je nekako nepraktican….

    P.S. Dobar clanak ;)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 0 (+1)
  2. Toni Milovan u 13:49, 05.04.2010.
    Toni Milovan

    @Mladjan: evo ti rješenje za tabove. Samo pazi da uz korake iz linkane stranice na kraju još napraviš sljedeće: Klikni na Transmit folder u project sidebaru, klikni na “i” u donjem desnom kutu i za file pattern i folder pattern stavi “*” bez navodnika.

    http://muffinresearch.co.uk/archives/2006/06/13/use-tabs-in-textmate-for-remote-files-opened-by-transmit/

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 1 (0)
  3. Mladjan u 14:24, 05.04.2010.

    Uradio sve po tutorialu, ali meni i dalje otvara u novom prozoru a ne u novom tabu :|

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  4. Mladjan u 14:30, 05.04.2010.

    Ahaaa, proradilo je :) Morao sam sve ponovo da odradim jer se zaglupeo nesto TextMate :)

    Thanx Toni :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  5. Tomislav.C u 16:33, 05.04.2010.

    Jednom sam isprobavao Codu, imao sam kaj vidit kad sam pogledao zauzeće memorije. http://img408.imageshack.us/img408/9116/picturecoda.png

    Ja se za sada držim MacVima. :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  6. Davor Peić u 17:18, 05.04.2010.

    Ma ja sam vec dosta dugo na Codi, i neznam kako uspijete nagurat Codu do tolke memorije, ali ja je uglavnom ne gasim danima jer mi je stalno nesto otvoreno i ne prelazi 65mb u startu i kasnije 150tak mega, sa cca 8-12 fajlova otvorenih, i dosta je brza, al opet, pricamo o najacem iMacu, pa bi bilo i cudno ocekivati da radi sporo, imho

    textmate volim i cak sam ga koristio dosta dugo u startu dok nisam otkrio codu, no posto imam licencu za codu, malo mi je sada previse uzimat je i za textmate, mozda ako uleti u nekom bundleu je i uzmem

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  7. Toni Milovan u 17:40, 05.04.2010.
    Toni Milovan

    @Davor: dok ima dosta RAMA s Codom bude sve u redu, no kad pocne koristiti swap sve ode kvragu :(

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 1 (0)
  8. Marc u 02:06, 06.04.2010.

    Moguce da se te zamjerke s ramom na starije verzije Code odnose?

    I ja isto ko i Davor imam prakticki danima/tjednima Codu otvorenu i brza je ko zmaj - i evo gledam trenutno imam 5 fileova otvoreno i u activity monitoru mi pokazuje da zauzima 32mb memorije.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  9. Toni Milovan u 07:33, 06.04.2010.
    Toni Milovan

    @Marc: najnovija vrezija, 30 i nešto sajtova u site browseru (bar dva stalno otvorena) i po 15-tak otvrorenih datoteka u 3-4 prozora sa 2GB rama.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  10. ecvis17 u 09:14, 06.04.2010.
    ecvis17

    @toni,
    ok a kako s textmate-om radis nesto sto bi bilo ekvivalent tih 30 site/projekata koje coda mora trpiti?
    Jel to transmit obavlja?
    Ja u biti ne koristim taj sitebrowser, jednostavno nakon restarta aplikacije navigiram u sites/ili se spojim na server i to je to.
    No nemam ni blizu toliko projekata.
    Prosjecno radim na nekih 10 datoteka otvorenih u jednom prozoru i po novome su takva dva/tri prozora. I nikako ne osjetim da ista radi sporije.

    Meni je uvjek malo zauzese rama iako je istina da ih imam 4GB.

    Istina je da file browser nije baš najbrži za navigaciju po folderima, no meni ipak coda najbolje leži. Textmate koristim u kombinaciji sa cyberduckom. I to mi nije ni priblizno glatko kao coda.

    Coda rules :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  11. Toni Milovan u 10:56, 06.04.2010.
    Toni Milovan

    @ecvis: da, Transmit sve to obavlja. Kad bi morao raditi s Cyberduckom vjerojatno bi ostao na Codi, no Transmit isto rules ;) Na kraju krajeva coda koristi Transmitov ftp engine. U svakom slučaju footprint od Transmita/Texmatea je znatno manji od Codinog, a da ne spominjem visestruko brzi startup.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  12. ecvis17 u 07:41, 07.04.2010.
    ecvis17

    Vidis izgleda da to sve ima veze sa nacinom funkcioniranja na racunalu. Ja u pravilu ni ne gasim codu puno cesce od samog racunala sto je cca svakih 25 dana, tako da nemam iskeno ni pojma dali se brzo ili sporo dize. :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  13. strija u 09:22, 07.04.2010.

    Cudno sto vam toliko memorije uzima. U site browseru nekih 55 siteova. Upravo imam otvorena 4 sitea, i u svakom nekih 10at fileova, i tako vec par dana. Memorija je na 250 MB. Zna ponekak otici do 500 MB, ali to kad imam jos vise tog otvoreno, sto je rijetko.
    Mislim da je najveci problem kod Coda-e sto koristi engine od Subethaedit, koji dosta lose radi s vecim fileovim. To mi recimo Espresso puno bolje odradjuje. Ali Espresso se i meni cini kao nedovrsen proizvod. Najvise mu fali neki editor za snippete, najvaznije keyboard shortcut za publish file-a :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  14. Milan Kovač u 22:43, 18.04.2010.

    SSD resava sve probleme sa RAMom ;)

    ni ja nisam primetio da mi Coda jede RAM. PhotoShop da, ali Coda ne :) doduse u Codi ne koristim “Preview”; …sad sam proverio i svaki klik na Preview jede po par megabajta… :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  15. Tomo u 17:48, 27.04.2010.

    Da, textmate i transmit caruju na macu. Al ipak da mi je totalcommander… :)))

    Usput, super bundle za css za TM, http://minimaldesign.net/downloads/tools/textmate-css-bundle

    Za lijene web developere dušu dalo.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  16. Boris u 18:15, 03.05.2010.

    A da li je iko koristio Cyberduck ftp klijent?

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  17. Tomo u 18:46, 03.05.2010.

    Jesam ja kratko, brzo sam ga deinstalirao. Totalno krivo smišljen interface imho. Možda sam samo ja u pitanju, al toliko loš mi je bio da ga nisam mogao niti isprobati pošteno.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)
  18. Toni Milovan u 19:06, 03.05.2010.
    Toni Milovan

    Ja sam ga dosta koristio. Sasvim dobar za povremeno nešto napraviti, no nedovoljno dobar za svakodnevni rad. Kad sam ga ja koristio bio je relativno nestabilan i dosta je trošio memorije bez razloga.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 0 (0)

Ostavi komentar




Pretplati se na odgovore bez komentiranja članka:

Tagcloud:



RSS

Newsletter

Vidi top 100