WWDC, novi iPhone i da li ga je Android pretekao?

Luka Sucic

Objavljeno 24.05.2010. Objavio/la: Luka Sucic
U sekciji Glasine, Novosti, Članci | 21 Komentara

Google > Apple? Ili se barem tako učinilo nakon zadnje Googleove I/O
konferencije prije četiri dana. Google I/O je inače konferencija slična Appleovom WWDCu koja služi za objavu svih važnijih novosti iz Google svijeta. Začudile su me dvije stvari, prva je definitivno to što Google polako počinje podsjećati na Microsoft po načinu
i brzini širenja ali i akvizicijama koje su se odigrale u zadnjih nekoliko mjeseci. Ako je nešto očito onda je to odlučnost Googlea da osigura nesmetanu budućnost poslovima koji im donose najveći profit (čitaj Search i Adwords)

Trenutno su usmjereni prvenstveno na mobilne platforme, odnosno sada već u otvorenom ratu sa Appleom, i nikako ne mogu ne primjetiti način na koji Google komunicira i generira buzz jer neodoljivo podsjeća na Apple. Mali leakovi, konferencije sa skandiranjem i fanatična baza korisnika koji gorljivo brane sve što ima veze sa brandom.

Sa druge strane mora se primjetiti da im taktika ima smisla i definitivno ima odjeka, bez obzira da li se radi o buci glasne manjile ali percepcija iPhonea se polako počela mjenjati, a predstavljanjem Froyo Builda (Android 2.2) i ostalih novosti prebacili su lopticu u Appleov dio terena.

Prvenstveno riješavaju jedan od najvećih problema Android platforme – fragmentaciju po proizvođaču. Novost je da se standardne sistemske aplikacije i servisi (Maps, Browser, recimo virtual keyboard, Phone app i sl) od sada mogu updateati kroz Android market, dakle u slučaju da Google izbaci značajno poboljšanje bilo kojeg od core aplikacija ili nekog od Googleovih servisa Android korisnici više ne moraju čekati da HTC ili Samsung ili Motorola izbaci update baš za njihov uređaj nego će u tim poboljšanjima uživati odmah. Big
deal za Android vjerujte.

Sa druge strane nije promaklo ni guranje cloud servisa na mobilnu platformu. Nešto u čemu Apple opako zaostaje pogotovo u slučaju iPhonea. Primjerice uz novo predstavljeni API moguće je sa osobnog računala “pushnuti” sve aplikacije koje ste kupili/skinuli kroz
Android Market place direktno na Android uređaj Over-The Air. Nešto slično bi savršeno sjelo kao dodatak na desktop iTunes aplikaciju.Bežična sinkronizacija između iPhonea i Maca je nešto što priželjkujem već dosta dugo međutim nikako da se desi. Tako da se nadam da će ovaj potez “prisiliti” Apple da porazmisli o toj ali i svim onim ostalim opcijama koje bi digle upotrebu iPhonea na novu razinu.

U svakom slučaju željno se iščekuje što će točno Steve predstaviti na uvodnom Keynoteu ovogodišnjeg WWDC-a 7.lipnja u Moscone centru, ako je vjerovati prepiskama koje redovno održava sa “običnim pukom” nećemo biti razočarani. Namjerno sam izbjegao breakdown i usporedbu novog Androida sa iPhone 4.0 prvenstveno jer želim sačekati WWDC i vidjeti što se kuhalo u pozadini, i dalje vjerujem da imaju barem jednog sakrivenog aduta u rukavu.

Da vas čujemo malo, čemu se točno nadate (ako ičemu) na ovogodišnjem WWDCu a da nema veze sa iPhone hardverom. Čisto me zanima da li sam jedini pomalo nezadovoljan trenutnim stanjem situacije ( u svjetlu nedavnih novosti na Google I/O konferenciji). Cloud sync aplikacija sa itunesom? Online Backup over the air? Streaming videa i muzike sa i na iTunes odnosno iPhone? Wireless Sync? Free Mobile Me? Ili standarni rantovi na pravcu multi-tasking-kamera-video-konferenceija….


Tagovi: , , , , ,

 

Komentari:

21 komentara na “WWDC, novi iPhone i da li ga je Android pretekao?”

  1. Edi Budimilic u 16:51, 24.05.2010.

    Ove godine mi istiće pretplata za iPhone, kako sigurno nisam planirao odustati od njega i nekog osnovnog i-T-com paketa tako sam planirao uzeti novi iPhone (4G/HD?) kada dođe do nas. Ali gledajući Google I/O i novi Android, počeo sam se stvarno pitati, jel’ to Android stiže iPhone, da li je počeo biti ono što meni treba?

    Počinje me biti strah planirati kupnju novog iPhona, jer više nije da samo iPhone može reći “There’s an app for that.” nego je još i Android progovorio sa “There’s a feature for that.”. Još samo da naprave jednostavan (dizajn) Andorid “mobitel” kao što je iPhone i ja sam prodana duša ;)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 5 Thumb down 4 (+1) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  2. MacStarter u 17:33, 24.05.2010.

    meni bi bilo savršeno da naprave boot camp za iphone, da se može bootati android uz iphone os, no to se nikada neće desiti(prije će potpuno preći na windows phone 7). znam da ima idroid, ali to je samo proof-of-concept.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 3 (-2) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  3. kinsif u 18:42, 24.05.2010.

    sta god bilo, ocekivanja su sada veca… toplo se nadam da ce biti nesto bombasticno i da na taj nacin zavale jednu samarcinu googleu… iako nije loshe to sto su si ovi frajeri dali toliko truda, cisto da se apple ne uspava.
    realno, sve sto android ima, na dohvat je ruke iPhonu, samo je pitanje kakva ce biti politika kuce. MM mora biti free da se mene pita. bit ce pomalo neukusno da ga moramo placati 100$ dok google sync radi sve bolje i bolje. unplugged sync sa iTunesom mi se isto cini jedna stvar koja ne bi trebala biti nemoguca za uraditi, iako sumnjam da ce to predstaviti u lipnju. mislim da bi netko skuzio neke tragove u betama OSa 4.0 sto se toga tice.
    na zalost, cak i da predstave free MM, javnost ce reci da je sve to jedan veliki FAIL, jer seljaci oce cuti one klasicne nepotrebne gluposti u fazonu “podrzavat cemo Flash. kamera ima opticki zoom od 4X. i da… ima 10 mPixela”
    druga opcija da se jeftino razveseli javnost je bila ta da se ubace neki widgeti na home zaslon, ali znamo da toga nece biti.
    na kraju ce ispasti da ce se sira javnost diviti hardwareu, procesoru od 1 Ghz, nekom vecem ramu, prednjom kamerom i neocekivanim dizajnom (jer i dalje sam siguran da ovi prototipi nemaju veze sa buducim iPhoneom), a meni slicni ce samo cekati da Steve spomene MobileMe :) ako to napravi i u istoj recenici ubaci “free” android mi moze … :)

    Dobro prihvaćeno. Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 15 Thumb down 3 (+12) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  4. jadran u 19:32, 24.05.2010.

    @Luka Sučić
    App za WIFI sinc iPhone-a sa ITunes-ima je napravljena ima 2 mjeseca, al nije prosla aproval za AppStore.
    http://www.youtube.com/watch?v=rZ7xn86Zwyo

    @MacStarter
    Android preko iBoota(ala bootcamp) je napravljen od strane programera koji je i zasluzan za sve JailBrakeove i zove se “planetbeing” Upisi u google…

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 1 (-1) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  5. Dario Krznar u 19:35, 24.05.2010.

    Evo da ukratko napisem svoja iskustva. Imao sam sve iphoneove i izmedju kupnje svakog od njih imao sam neki drugi uredjaj (Htc HD1, Nokiu e71, Htc HD2). Sada nakon zadnjeg iphonea kupio sam HTC Desire koji je trenutno najpopularniji android uredjaj i iskreno iznenadio sam se kvalitetom uredjaja. Ekran je savrsen, rezolucija je skoro dupla od iphonea i boje su savrsene. Svijda mi se opticki trackball i kamera sa blicem. Kad sam ga kupio odmah sam poceo sa customizacijom homescreenova. Isprobao sam sve widgete. Nakon tjedan dana shvatio sam da nikada je koristim widgete (twitter, facebook, foursquare, gowalla, kalendar, mailovi, sms…) vec palim aplikacije i rucno updateam timeline. Tako da iskreno widgeti nista ne znace. Sve to super izgleda i meni kao dizajneru je to jako bitno ali to sve pada u vodu ako je to samo za sminku.
    Nedostaci naspram iphonea su: tipkanje na tastaturu je sporije, aplikacije nisu vizualno standardizirane i vidi se da vecinom programeri rade dizajn aplikacija (FUJ), browser na androidu je smece jer na dupli tap zoomira napredefiniran postotak zooma i onda wrapa text kako bi stao na ekran dok iphone zoomira na sirinu diva i ne trga content, flash je nepotreban na tako malom ekranu jer gubi sav smisao (bolje da ga nema pa da se sajtovi brze ucitavaju), zadnji nedostatak koji mi pada na pamet je to sto trza UI, svaka cast snapdragonu na 1ghz ali i dalje se osjeti trzanje sucelja.

    Ono sto mi je prednost nad iphoneom je to sto stvarno ima korisnih aplikacija za customiziranje sucelja i ekran visoke rezolucije.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 7 Thumb down 2 (+5) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  6. Luka Sucic u 20:15, 24.05.2010.
    Luka Sucic

    @jadran i jedno i drugo smo vec spominjali na mackorisniku desetak puta ali to nema veze sa onim sto sam u clanku pokusao reci, ni OpeniBoot ni wifi sync nisu sistemski appovi, a znamo vrlo dobro sta to znaci.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 2 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  7. Luka Sucic u 20:23, 24.05.2010.
    Luka Sucic

    @Dario slazem se sa vecinom stvari oko Androida koje si naveo, medjutim vjeruj mi vecina ce ih bez razmisljanja odbaciti pogotovo ako nisu probali nista bolje.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 2 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  8. route00 u 07:46, 25.05.2010.

    http://gizmodo.com/5546439/speed-tests-show-flash-101-slowing-down-android-22-significantly

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 1 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  9. Vanja Gavric u 10:05, 25.05.2010.
    Vanja Gavrić

    Nakon sve 3 generacije iPhone-a i slanja na servis prvog uredjaja (3GS-a), a s obzirom na agilnost naseg dragog T-mobilea i servisiranja iPhone, morao sam uzeti neki telefon za narednih mjesec-dva-tri za koliko bi *trebao* dobiti natrag svoj iPhone.
    Odluka je pala na Desire. Isprva razocarenje (jer Android *nije* iPhone OS i ne radi sve na nacin kako sam naviknuo), onda odusevljenje. Sad iskreno razmisljam i da ostanem na Androidu iako, kao i svaka platforma, ima svojih problema (poput trganja kontakata na sve moguce nacine). Google sa svojom konferencijom je moje razmisljanje o ostanku na Androidu ucinio jos ozbiljnijim.
    Iako mi se svidja sto Google radi sa svojom mobilnom platformom i uspjeva konkurirati Appleu, bojim se da ce ovo razdoblje biti do WWDC kada ce Apple opet dignuti letvicu pa ce HTC i ekipa imati sto raditi do slijedeceg ljeta :/

    @Dario Krznar
    Iako je ekran na Desireu uistinu impresivan po rezoluciji i kontrastu, ne mogu se sloziti da su boje “savrsene” (saturacija je nabrijana do maksimuma). Sense sucelje na Desireu je ono sto (nekad!) trza. Stavi neki drugi app launcher. Otkad sam stavio LauncherPro, barem je duplo brzi od 3GS-a. Koliko god mi to, kao Apple nutu bilo tesko priznati :)

    @Luka Sucic
    Svidja mi se clanak. Jednostavno, bez pretencioznosti, odmjereno

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 5 Thumb down 1 (+4) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  10. Daniel (Rayno1) u 10:23, 25.05.2010.

    Ja ocekujem par sitnica, i to ce mi biti sasvim dovoljno da i dalje imam ono sto mi treba i da radi savrseno… #iPhone

    1. DOBAR DIZAJN I NADAM SE DA NECE BIT “T610″
    2. iCHAT, SKYPE… (VIDEO POZIVI)
    3. NIJE MI POTREBNA PREVISE, ALI 5MP CAMERA (HD video)
    4. HTIO BI ALI NECE BIT WIFI SYNC

    Sve ostalo sto sam vidio u OS 4.0 je super, a znam da ce biti i one more thing…

    Najbitnije od svega mi je da NE IZGLEDA KAKO RUMORI KAZU… :(

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 3 Thumb down 1 (+2) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  11. Ivan Leko u 10:47, 25.05.2010.

    Dobar članak!
    Besplatni MM – nadam se…

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 2 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  12. Filip Radelic u 12:33, 25.05.2010.

    O_o

    Stvarno ne kuzim zasto je taj cloud sync API tolko fascinantan ljudima. S iPhoneom vec godinama link koji ocu otvorit s kompa na iPhoneu jednostavno stavim u bookmarkse i za sekundu je na iPhoneu. S aplikacijama doduse ne radim to tako (iako bih mogao), nego jednostavno odem na search i upisem ime aplikacije koju ocu skinut i tako potrosim dragocijenih 3-4 sekunde (omg, strasna kontraproduktivnost! :p)

    Online backup OTA? Opet MobileMe. U 4.0 su uveli par novosti, jos samo da backupiraju smsove, savrsena usluga. Jos ako bude free… A sto se backupa podataka samih aplikacija tice, nitko ne sprijecava developere da to naprave, a neki vec i jesu.

    Streaming videa i muzike? To nekako vec imamo i tbh oni koji ce to koristit su u stanju skinut 3rd party appove, al ne bih imao nista protiv da bude out-of-the-box.

    Brzi browser? Daj molim te, Safari ce ga oderat do kostiju s A4 procesorom na istoj frekvenciji ko sto ima N1. Pogotovo na stranicama s Flash reklamama :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 3 (-3) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  13. Toni Milovan u 13:48, 25.05.2010.
    Toni Milovan

    Ficho: “S iPhoneom vec godinama link koji ocu otvorit s kompa na iPhoneu jednostavno stavim u bookmarkse i za sekundu je na iPhoneu. ”

    Pastebot FTW :) .

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 1 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  14. Filip Radelic u 14:02, 25.05.2010.

    Da, na pastebot skroz zaboravih, nisam ga jos skinuo od kako je 4.0 izaso :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 1 Thumb down 2 (-1) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  15. Luka Sučić u 14:26, 25.05.2010.
    Luka Sucic

    Filipe a šta radiš kada skineš app kroz itunese na kompu? Syncaš ga kablom na iPhone. Do not want!

    Mobile me je super ako koristiš Safari na kompu, šta je sa Chrome/firefoxom i svim ostalim (non Safari browserima), dakle poanta je da takve stvari dolaze sa samim OSom

    Isto tako dešava se često i IRITIRA jako, svako malo prosurfam Appstoreom da vidim šta ima zanimljivo, ako želim odjednom skinuti više od jedne aplikacije..šta se dešava?? Svaki put izađe iz AppStorea i prisiljava me da potrošim dodantih 10 sekundi na ponovnu pretragu, klik na download, 10 sekundi x X aplikacija= enormna iritacija. Da ne pričam šta se dešava ako nedaj bože nisam syncao dugo sa bilo kojim od dva kompa? KAOS!

    Komentari?Bok! :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 2 (0) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  16. Filip Radelic u 14:39, 25.05.2010.

    Ne skidam appove kroz iTunese na kompu iako su mi iPhonei dok sam doma ionako uglavnom spojeni na komp jer ni Xcode jos uvijek ne ide wireless :P Ni ne syncam bas nesto cesto, napravim sync samo prije svakog updatea firmwarea zapravo.

    Ako si se spreman odreci boljeg browsera, onda si se valjda spreman odrec i MobileMea, sta ti ja mogu :)

    Bas da ti treba 10 sekundi da se vratis u AppStore, ne vjerujem. A i da treba, koliko cesto skidas odjednom vise od 2 aplikacije? :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 2 (-2) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  17. Vanja Gavric u 14:53, 25.05.2010.
    Vanja Gavrić

    Sad mi se Luka podsjetio da jedan aspekt iPhone OS-a koji je oduvijek sucksao BIG TIME, a to je sustav hendlanja notifikacija. Ne razumijem da ce im trebati (nadam se) 5 generacija OS-a (jer cisto sumnjam da ce biti nesto sa OS 4) da tako nesto elementarno rijese.
    Android Market – tap na install, obavijest u status baru: downloading, installing, installed. Za cijelo to vrijeme instaliras normalno drugo appse :)

    I jos nesto. Device backup. To kroz iTunese radi odlicno, ali cesto mi se dogodi da ne syncam iPhone s Macom tjednima. To mi se upravo dogodilo kad mi je crko iPhone. Sad kad dodje natrag, restoraj backup star pitaj-boga-koliko :/
    Na Androidu se to scheduled radi na samom telefonu, na SD karticu. Svake veceri u 3.00h. Ovaj dodatni storage neovisan o telefonu (kojeg iPhone nema), nikad prije mi nije imao vise smisla :)

    Filip, cloud sync nisu samo bookmarksi. Mozes li pushati lokaciju na iPhone da ti automatski postavi navigaciju spremnu za pokret? Ovo sa instaliranjem aplikacija OTA je meni opasno big deal. A to je samo pocetak.

    A4 ce oderati Snapdragona po browser performansama? Mozda (cak bi rekao i vjerojatno), ali jos uvijek pricas u futuru. Zaboravljas da na Androidu postoji vise od jednog (pravog) browsera, da postoji izbor Flash ili ne itd.
    Osim toga, Safari cak i da je brzi, je senilni starac. Uvijek se treba ulogiravati jer ne pamti nikakve loginove Ne znam za druge, ali meni sekundu-dvije sporije (u bilo kojem slucaju) mi ne predstavlja neki problem. Pogotovo ako svejedno trebas izgubiti dodatnih 10-15 sekundi na login. A da ne pricam o situaciji kad trazim neki alternativni pogled jer eto, developer weba je odlucio staviti meni kriticnu informaciju – u Flashu (nije mi se samo jednom dogodilo na iPhoneu).

    Stvar se na kraju svodi na izbor. Apple je puno dobrih stvari ostvario onemogucivanjem istog, ali sve ima svoje granice.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 5 Thumb down 2 (+3) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  18. Filip Radelic u 15:16, 25.05.2010.

    Mda, notifikacije su za *****.

    Nisam ni rekao da su cloud sync samo bookmarksi, nego da su dvije glavne stvari kojima se Google hvalio vec moguce na iPhoneu. I da, mozes istu stvar napravit i s google maps linkom pa na iPhoneu uz par tapova imas spremnu rutu. Doduse iPhone jos uvijek nema googleovu pravu navigaciju, a sve mi se vise cini da nece ni imat, al zato mozda uleti Bing :)

    Imas usporedni test iPhonea 3GS s 4.0 i Nexus One s 2.2 pa ces vidjet da na stranicama s Flash elementima iPhone odere Nexusa za bar nekoliko sekundi, dok na stranicama bez flasha kasni do sekundu-2. I to s puno slabijim procesorom i manje rama => logicno je zakljucit da ce s A4 na 1 GHZ i (nadam se) vise rama opet derat Android kao sto dere trenutne verzije.

    Dogodilo se meni i da je u silverlightu nesto sto sam bas htio vidjeti, al necu zbog toga preci na WP7 :)

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 0 Thumb down 1 (-1) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  19. Luka Sučić u 15:27, 25.05.2010.
    Luka Sucic

    @fichek pa u tome je poanta ne skidaš na Itunesima jer je to PITA, a ne bi trebao biti, tj relativno lako se riješi.

    “Bas da ti treba 10 sekundi da se vratis u AppStore, ne vjerujem. A i da treba, koliko cesto skidas odjednom vise od 2 aplikacije? ”

    Evo probaj sam, uđi u top free apps upališ štopericu i probaj skinuti prve tri.

    KOliko često? Pa rekao sam ti jednom tjedno minimalno

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 2 Thumb down 1 (+1) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  20. Vanja Gavric u 15:28, 25.05.2010.
    Vanja Gavrić

    Bah, uz par tapova se i sve moze napraviti na WiMo :) Ne mozes zbog toga reci da iPhone to ima.

    Mogu se appovi syncati OTA? Kako?

    Meni su opcenito ti testovi browsera na temelju brzine ucitavanja sasavi. Kao sam vec napisao, tako mi je svejedno hoce li mi ucitati sekundu-dvije prije ili kasnije. Bitnije su mi doduse stvari koje se ne spominju tako cesto poput glatkoce zumiranja ili kod skrolanja da mi pokazuje kockice umjesto pravog weba. I slicno. Opcenito mi se Androidov browser cini vise snappy nego iPhone u praksi.

    Slažem se/Ne slažem se: Thumb up 3 Thumb down 2 (+1) Za ocjenjivanje komentara morate biti registrirani korisnik.
  21. idean u 22:15, 26.05.2010.

Ostavi komentar




Pretplati se na odgovore bez komentiranja članka:

Tagcloud:



RSS

Newsletter

Vidi top 100