Recenzija: Super Mario Run, Nintendov pohod na iOS!

Super Mario Run napokon se pronašao na “policama” App Storea, a da stvar bude bolja, sa svojim konceptom i igrivošću iznenadio je brojne medije koji su ga već bili spremni popljuvati… A mi? S naše strane se već tjedan dana za redom borimo s mapama, kornjačama, duhovima, mini igrama i crnim novčićima, a u nastavku vas čekaju dojmovi iz prve ruke!

Super Mario Run za iOS

U sitne sate nakon ponoći stigao je mail od Applea – Super Mario Run je tu!

Jedan klik i svega 10 minuta kasnije Super Mario Run je već veselo trčao po mom iPhoneu, ali do toga nisam došao s onim klasičnim App Store sustavom “skini igru, tapni na nju, kreni igrati”, već ga je Nintendo dobrano zakomplicirao.  Za početak, čeka vas poprilično ružnjikav izbornik koji od vas traži odabir države iz koje pristupate igri. Dok su se ostali mediji i forumi u detalje pozabavili s banalnošću toga, ja sam uz nekoliko sekundi scrollanja kliknuo Croatia i nastavio dalje, ne zamarajući se s lošim dizajnom.

Nakon spomenutog screena čeka vas još jedan zadatak – kreiranje vašeg (ili korištenje postojećeg) Nintendo Accounta. Da, očito je kako se Apple morao prilagoditi Nintendu za ovaj projekt, jer Game Center nije podržan, već ga mijenja Nintendov sustav registracije s kojime, moram priznati, nisam bio pretjerano oduševljen još pri recenziji Nintendo 3DS-a sredinom ove godine.

Što to znači za krajnjeg korisnika? Za slučaj da imate dva ili više Apple uređaja uz uključenu sinkronizaciju, ista će ažurirati sve vaše save fileove iz ostalih igara koje podržavaju Appleov Game center, dok će se Super Mario Run pravit blesav ukoliko se niste registrirali i ulogirali u Nintendov Account na svakom od njih.  Tako je mene, primjerice, dragi Mario htio oženiti za još 9.99 eura na iPadu, iako sam ga već bio kupio na iPhoneu. Da se nisam ulogirao u Nintendov Account app bi mislio da su to dva različita korisnika i naplatio dvostruko – bad choice Nintendo…  No, ako sve te sitnice stavite na stranu, dolazimo do najzabavnijeg djela, a to je gameplay.

Super Mario Run je “Nintendovski” odrađen – jako jednostavan, zabavan i zarazan

Kratki tutorial na početku igre pokazat će vam sitnice koje trebate znati za neki okvirni početak, u stilu easy to learn hard to master igara. Super Mario Run je, kao što mu samo ime govori, runner igra, ne možete ga s kontrolama zaustaviti, već imate opciju “pauziranja” igre i opciju vraćanja nekoliko koraka unazad s posebnim kockicama na mapama. Mimo njih su vam zadaci slični kao i u ostalim Super Mario platformerima – skupljajte novčiće, gazite razne neprijatelje iz Nintendovog svijeta i, na kraju dana, bacite Bowsera u lavu. Jedina razlika je ta što se sada šeranje rezultata proširilo na iOS zajednicu, pa imate znatno veću konkurenciju ispred vas.

Po pitanju mapa, veliki N se i kod ove igre dobrano isprsio, odlično su dizajnirane, a na njima se vrte razno razni neprijatelji uz brojne kombinacije prelaska i bonus zadatke; jednostavno vam se ne može dogoditi da vas jedna mapa ili zadatak podsjećaju na neki od prijašnjih. Zaista inovativno odrađeno i definitivno vrijedno pohvale. Primjera radi, imate specijalne zadatke u obliku rozih, plavih i crnih novčića, a hrpu puta vam se bude dogodilo da lupate reset mape čisto zato jer mislite da možete bolje. Osim toga, mape su sitno promijenjene pri svakoj novoj grupi novčića, čisto da se igra i dalje doima “drugačijom”. Upravo takve sitnice čine igru zabavnom, a ako ste perfekcionist, Super Mario Run je zabava kakvu ste tražili.

Isto tako, za slučaj da vam nakon bezbroj ponavljanja neka od mapa dosade, na raspolaganju još imate Toad Rally, kao i Kingdom Builder modove, o kojima smo prije koji dan pisali. Radi se o zabavnim mini igrama u kojima se možete natjecati protiv računala ili nekog od vaših frendova koji su u tom trenu online/dostupni. Cilj Toad Rallya je pobijediti protivnika uz što više majmunarija kroz mapu, a prolazite kroz slične mape kao i u glavnoj priči, dok je Kingdom Builder nekako povezan s njime, jer svaka pobjeda nosi određen broj “podanika” odnosno Toadova, koji se zatim pridružuju vašem kraljevstvu i čine ga većim. Općenito su i jedan i drugi mod jako zabavni, ali…

Stabilna internetska veza potrebna je za igranje, što zna nervirati

U ovom trenu vam ne mogu točno reći koliko prometa Super Mario Run “troši”, jer sam ga do sada igrao samo u udobnosti svog doma pod Wi-Fi mrežom, ali očito je kako će povezanost na internet za neke predstavljati problem. Povrh toga, čak i ako ste dobro povezani s mrežom, povremeno se zna dogodit da se Mario jednostavno ne želi spojiti na server (ili su oni preopterećeni), što rezultira s time da ne možete nastaviti s igrom. Za jednu ovako lijepu, fluidnu i zabavnu igru – ovo je definitivno minus.

Primjera radi, nakon jednog Toad Rallya želite dodatno izgraditi vaše kraljevstvo, no igra se zna po 10 minuta odspojiti od servera, a u pozadini možete vidjeti kako vas čeka novi gift box na mapi, koji ne možete otvoriti, već hodate po sobi i pokušavate uhvatiti što bolju poziciju za internet… Stvarno šteta.

Super Mario Run vrijedi svaku lipu, ali nije igra koju budete igrali u tramvaju

Sjećam se kada je Angry Birds prvi puta došao na iOS uređaje, kao i Temple Run? E, to su bile igre koje su za par dolara nudile bezbroj sati zabave, pogotovo na nekim kratkim relacijama gdje trebate ubiti vrijeme s kratkom igrom, kao što je to recimo tramvaj. Super Mario Run? Ne baš… Ne vidim ga nekako u tome. Radi se o igri koja od vas zahtjeva stabilnu internetsku vezu, što je uz domaće cijene interneta, kao i pokrivenost s njime, nekako teško. S druge strane, kao što sam već naveo u startu, radi se o jako zabavnoj, fluidnoj i zaraznoj igri. Za slučaj da imate odličnu konekciju, bilo preko wi-fija ili 3/4g-a, sigurno vam se isplati uzeti je.

U međuvremenu za sva pitanja oko igre možete posjetiti naš novo-otvoreni podforum, spojite si Nintendo accountove i izazovite neke od naših forumaša! Link na podforum: Super Mario Run za iOS